Kam jsi odešla - Gayle Forman

17:09

Doufám, že jste prožili krásné a pokojné Vánoce a že jste dostali vše, co jste si přáli /booooks/! Dnes jsem si pro vás připravila recenzi na ne tak vánoční knihu Kam jsi odešla, kterou mi k recenzování poskytlo nakladatelství YOLI. Pojďte se začíst do mé dnešní povánoční recenze.



Autor: Gayle Forman
Originál: Where she went
Vydání: Paperback
Nakladatelství: YOLI, 2015
Počet stran: 224


Přiznám se, že si nejsem až tak jistá, která kniha se mi líbila více. Jestli Zůstaň se mnou nebo Kam jsi odešla. Obě knihy mi přišly tak podobné, ale zároveň byla každá úplně jiná. Abych to shrnula, když porovnám If I stay a Where she went - první díl je mnohem více uspěchanější a chaotický. Druhý díl je klidnější a víme, co od něj očekávat.

Jestli se někdo ptáte zda je kniha stejně dojemná, tak mi nezbývá nic jiného, než odpovědět ano, je skutečně dojemná. Sice nepadlo tolik slz jako při její předchůdkyni, vlastně nepadly žádné, ale v jádru dojemná je.





Nejvíce mě dojímalo, jak byl Adam Mie odevzdaný. On ji měl tak rád, ale jak mu to mohla udělat? Ano, soucítím s tím, co se jí stalo, ale on ji měl rád a chtěl pro ni to nejlepší. Mohla mu dát alespoň šanci. V minulém díle jsem si ji moc oblíbila, ale poté, když všechno dokázala a je slavná mi přijde nadutá a sobecká. Ale na druhou stranu nechápu Adama proč Mie slíbil, že když zůstane, tak ji nechá jít, když pak nebyl schopen normálně žít. Neměla bych to odsuzovat, protože sama nemám sebemenší potuchy, jak bych se na Miině místě zachovala já.

Nejvíce, co mě štvalo, ale zároveň jsem si to ráda četla byly Adamovy vzpomínky, které celou knihu doprovází. Zatímco v If I stay šlo o děj a o Mia řešila to, jestli má zůstat nebo odejít, tak zde šlo o city a emoce, šlo o to, aby se Mia s Adamem usmířila, protože on je na pokraji zhroucení. První kniha byla epická, zatímco tato je spíše lyrická.

Myslím, že pokud jste přečetli první díl série Žít pro lásku, tak se vám kniha bude určitě líbit. Není to kniha, která by mě odrovnala, ale zároveň nelituji, že jsem jí věnovala svůj čas. Musím se přiznat, že od Gayle jsem četla už lepší knihy. A jak to bývá u všech knih, i tato má nějaké ty mouchy, které autorka až tak dobře nevychytala, ale každé dílo má své chyby a to dělá knihu originální. Může být kniha vůbec dokonalá? Já myslím, že jestli existuje perfektní kniha, tak je jich nespočetně. Každému se přeci líbí něco jiného.


Moc děkuji nakladatelství YOLI, které mi umožnilo prožít Vánoce s touto milou knihou. Nebudu litovat mého vánočního výběru. Sice v této knize není zdaleka nic vánočního, ale změna je život! Jestli nad knihou váháte, tak mě stačí jen říci, ať do toho jděte!


Kniha si zaslouží 4 mimoňe


Knihu lze zakoupit zde.



MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

8 komentářů

  1. Já tuhle autorku, tak úplně nemusím. Jen co jsem její knihu otevřela tak jsem jí i zavřela. Nesedne mi stylem psaní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Ne každému se líbí. Já proti Gayle nice nemám, ale mám zase jiné autory, kteří mi svým stylem psaní a vyjadřováním lezou na nervy :)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze! Obě knihy jsem už dočetla a moc se mi líbily. Mě autorka sedla a čtu i jiné knihy od Formanové :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Jsem ráda, že se ti recenze líbí. Moc mě tyto komentáře těší. Autorka píše skvělé knihy,to se musí nechat :)

      Vymazat
  3. Ta knížka vypadá moc dobře. Je to už hodně dlouho, co jsem přečetla poslední knížu, kdysi jsem četla opravdu hodně, ale prostě si na to neumím najít čas (ano, chápu jsou to jen výmluvy), avšak na Vánoce jsem knížky dostala a tak doufám, že se konečně ke čtení dostanu a bude to jako dřív. :)
    Pinki Claire

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Taky jsem měla takové časy, kdy se mi do čtení vůbec nechtělo, ale naštěstí jsem se přes to přenesla. :) Myslím, že to určitě stojí za to.

      :)

      Vymazat
  4. Prečítala som obidve knihy a mám na to rovnaký názor. Pri prvej knihe som občas naozaj musela zadržiavať slzy, ale druhá kniha už bola taká ukľudňujúca. Pri prvej knihe som nikdy nevedela čo mám čakať, čo pri druhej sa dalo predpovedať čo sa stane. Ale tak, či tak patria obidve medzi moje obľúbené. :) Weirdhouse

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Asi tak nějak :) Děkuji za komentář:) Už se jdu mrknout na tvůj blog

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+