Lazy sunday #8

19:29


Sešla se neděle s nedělí a já mám pro vás znovu připravený Lazy sunday. Minulou neděli jsem s vámi probírala můj výběr/nevýběr střední školy. Článek najdete zde. Nesmírně jste mě překvapili vaší aktivitou a vašimi krásnými komentáři. Moc si jich vážím ♥.

Dnes bych se chtěla věnovat knihám. Pokud můj blog sledujete déle, tak jste si určitě všimli, že jsem zapálená čtenářka především do klasické literatury. A jak jsem se stala milovnicí klasiky? Začalo to mým prvním klasickým dílem, co jsem přečetla před dvěma lety. Dracula

Byla hodina literatury a já si nudně prohlížela čítanku pro sedmý ročník. Najednou jsem spočinula na stránce věnované Draculovi. Když jsem byla menší, tak mě neskutečně přitahovaly knihy, ve kterých byli upíři. Zamilovala jsem si ty krvežíznivé potvůrky. A to i přesto, že se mi krev hnusila/hnusí. Zkrátka mě něčím přitahovalo to nebezpečno, tajemno a neznámo. Poté jsem začala vyhledávat všechny knihy, ve kterých se vyskytují upíři. Deník úúúplně obyčejného upíra jsem přelouskala za jeden den a Stmívání sečetlo samo. Marně jsem čekala, jestli se ze mě nestane upír nebo spíš jestli se nestanu upíří potravou. Zkrátka a jistě - jestli jste nečetli Draculu od Brama Stokera, tak hned zítra upalujte do knihovny a půjčte si tu originální verzi! 


Netrvalo dlouho a já jsem objevila další klasický horor (a to horory nemám ráda!). Tentokrát jsem přišla na chuť Mary Shelley a jejímu dílu jménem Frankenstein. Victora Frankensteina jsem si oblíbila mrknutím oka. V tu dobu mě a kniha neskutečně dojala a jsem přesvědčena, že ukápla i slza. I když je to těžce uvěřitelné, ta monstrózní kniha je dojemná. Určitě doporučuji přečíst!



V osmé třídě jsem moc klasice na chuť nepřišla, ale to vše se vykompenzovalo v třídě deváté (nyní), ve které mám za sebou již několik klasických děl. Např. Alchymista, Tulák po hvězdách, Martin Eden, Pýcha a Předsudek... Ale na některé knihy jsem se zatím neodvážila. Do cesty mi ještě nepřišel Sherlock Holmes, Velký Gatsby, Snídaně u Tiffanyho apod. Ještě mám co číst.



 Čím dál více mě tato literatura přitahuje. Já ji nečtu, ale hltám. Z tohoto článku plyne jedno. Miluji klasickou literaturu a chtěla bych žít v 19. století. 

Doufám, že jsem vás dnes alespoň trošku pobavila nebo navnadila na novou, pro vás třeba neznámou literaturu. Četli jste nějakou zmiňovanou knihu? Jaký máte názor na článek? 

Děkuji za přečtení!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka 

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

4 komentářů

  1. Ahoj, Tvůj článek se mi moc líbí a zaujal mě. Dlouho jsem si říkala, zda se objeví někdo, kdo změní můj názor na četbu klasické literatury. Děkuji, že jsi mě přesvědčila o tom, že stále existuje někdo, kdo se rád začte do této literatury, i když to občas není nic lehkého. O to větší mám však radost z toho důvodu, že tuto literaturu čtou i teneageři bez toho, aby je do toho někdo musel nutit. Název povinná četba neuznávám z toho důvodu, že člověk čte díla, která jsou zadaná a vnucovaná, byla bych ráda, kdyby se toto změnilo a žák si mohl přečíst to, co chce, přesně tak, jako to děláš Ty. Přesvědčila jsi mě o tom, že to lze...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! Tvůj komentář mě neskutečně potěšil! Ani nevíš, jak se najde málo lidí, kteří právě tohle dokáží ocenit. Mí vrstevníci na můj výběr literatury pohlíží s opovržením a odporem. Teď už není v módě, a už vůbec není 'cool', číst Pýchu a předsudek nebo si zamilovat autora, který je 100 let pohřbený. Můj názor na tohle je, že nenechám ministerstvo školství, aby mi vzali klasickou literaturu tím, že ji označí za 'povinnou' četbu. Na první pohled je to sice odrazující, ale jsem přesvědčena, že ty, které to zajímá, si ke klasice cestu najdou i přes to všechno. Přiznám se, že mě literatura Dostojevského zaujala více, než fantasy, které je teď velmi oblíbené. Pro někoho je dílo dystopie něco, jako pro mě Fantom opery. Až na to, že klasické romány jsou napořád. Mohou se číst pořád dokola a neomrzí nás, ale Divergenci si přečtu jednou a stačilo mi to. Ještě jednou moc děkuji za Tvůj názor, protože si ho moc vážím. I když se zajímám především o světovou klasickou literaturu, budu silně věřit, že zabrousím i na Tvůj blog. Máš moc hezký styl psaní, proto tě budu sledovat :)

      Vymazat
  2. čítala som väčšinu staršej anglickej literatúry..za mňa ti odporúčam aj Jane Eyre, je tam cítiť tú dobu, ale je to príjemné čítanie, pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) Strašně mě tyto komentáře motivují na další články ♥ Anglická literatura je krásná. Na Jane Eyre se dlouho chystám a těším :) Když jsem byla malá, tak jsem viděla film, ale vůbec se mi nelíbil :D (jakému dítěti by se to mohlo líbit! :D), ale čím více jsem starší, tím více mě to přitahuje... No a jestli je tam cítit i ta doba, tím líp, protože co bych za to dala, kdybych mohla žít v té době ♥

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+