8 způsobů, jak se učím angličtinu

18:42


Krásnou sobotu vám přeji! Konečně jsem dala do kupy všechny faktory, které mi pomáhají při studiu angličtiny a dnes tu jsem s motivačním článkem. Budu ráda, když někoho z vás inspiruji. Některé způsoby již určitě znáte, ale některé jsou z mé vlastní hlavy. Doporučuji některé myšlenky brát s nadhledem.



1. Kartičky 

O této účinné cestě jak se naučit slovíčka již jistě každý z vás slyšel. Jde o to, že si z papíru nastříháte kartičky, z jedné strany slovo napíšete česky/slovensky a z druhé strany anglicky (jaký jazyk se právě učíte). Před tím, než jsem tuto metodu nevyzkoušela, nevěřila jsem jí, ale z vlastní zkušenosti mohu konstatovat, že je to praktické, jednoduché a hlavně efektivní

2. Četba

Jste knihomolové stejně jako já? Chcete se zároveň naučit anglicky? Tato kombinace je výborná pro to, abyste začali číst anglické knihy. Nejenže jsou anglické originály obvykle lepší kvality než přeložené, ale můžete se tímto způsobem naučit spoustu nových slovíček a frází

Myslíte, že byste nezvládli klasické anglické knihy? Tak právě pro vás tu je zjednodušená četba. Vše spočívá v tom, že je klasické dílo zkráceno a přepsáno do podoby, jíž budete rozumět. Poté si můžete vybrat úroveň, v jaké chcete číst. Úrovně se rozlišují na takzvané stage a je jich dohromady 6. Šestá úroveň je nejtěžší a starter nejlehčí. Každá úroveň má přidělený počet slovíček, která se v knize několikrát opakují. Já právě čtu The picture of Dorian Gray a musím se pochválit, kolik nových slovíček jsem se naučila. Zjednodušené knihy si můžete zakoupit na oficiálních stránkách Oxford university press, zde, a nebo se zeptat ve škole, jako já. 

3. Písničky

Jste už trochu na vyšší úrovni angličtiny? Když posloucháte vaši oblíbenou písničku (která je samozřejmě v aj), zachytáváte slova, kterým rozumíte? V tom případě jděte na karaoketexty.cz a zadejte písničku, kterou chcete přeložit. Prvně si ji přečtěte v anglickém originále a poté v příšerném českém překladu. Až si ji přečtete, najděte si dobré lyrics provedení a zpívejte!

4. Štítkování

Štítkování je dle mého názoru jedna z nejjednodušších a nejujetějších metod, co znám. Pořád si nemůžete zapamatovat, jak se řekne úhloměr☺? Nalepte si na věc štítek a garantuji vám, že při testu z matematiky si to na 100% zapamatujete. Omlouvám se za vybrané pomůcky, které jsem oštítkovala, ale já opravdu netušila, jak bych nějak esteticky vyfotila věci, které si opravdu nemohu zapamatovat. Školní potřeby se mi zdály jako nejjednodušší příklad (přinejhorším jsem se tím naučila, jak se řekne propisovačka☺.)

5. Časopisy

Anglické časopisy bych přirovnala k četbě v anglickém jazyce, ale je to mnohem zábavnější forma učení se. Samozřejmě jsem znovu využila školu, kam nám chodí časopis Gate. Je tam spoustu užitečných článků a vybraných slovíček, které je potřeba znát a cvičení, kterými si procvičíte to, co jste se v časopise naučili. Existuje však spoustu časopisů se stejným zaměřením, takže nezoufejte, pokud Gate nemáte po ruce. 

6. Učebnice

Pokud se chcete angličtinu naučit pořádně, s chladnou hlavou vám doporučuji anglickou učebnici s audio nahrávkami. Jednou z nich je Jazykový aktivátor z Ledy. Obsahuje vybraná slovíčka a fráze, se kterými se v Anglii nebo v jinde mluvící zemi, jen tak 'neztratíte'. Obsahuje 18 kapitol, kde se v každé věnuje jednomu tématu. Hned na začátku knihy je souhrn veškeré gramatiky, zkratek a samozřejmě výslovnost

Jednou z užitečných věcí, co kniha obsahuje jsou rámečky, ve kterém jsou vypsaná užitečná fakta, která se vám při studiu, či návštěvě země, budou hodit. Další věc, kterou musím ocenit jsou dvě cédéčka, na kterých jsou nahrané vybrané fráze a slovíčka. Tímto způsobem si lehce naposloucháte anglický akcent a výslovnost vám už nebude dělat takový problém

Jak můžete vidět, já jsem už knize naprosto propadla. Mám oštítkovanou každou desátou stránku, poznámky všude, kde jsou třeba a tahám ji s sebou na každý krok. Za tu dobu, co učebnici mám, se mi výrazně zlepšila slovní zásoba, na výslovnosti ještě pracuji, ale nic není hned. Také se mi zřetelně hodí k výuce, často si tam totiž hledám gramatiku, fráze a slovíčka... Však to znáte☺.  Učebnic, které se soustřeďují na učení angličtiny jsem již viděla spoustu, ale jen málo z nich bylo tak přehledných jako tato. Knihu bych doporučila všem, kteří chtějí dělat pokroky se svojí angličtinou. Když jsem se dozvěděla cenu knihy, byla jsem velmi příjemně překvapena. Knihu mám odtud☺.

7. Seriály a filmy

Najděte si oblíbený film nebo seriál, stáhněte si ho v anglickém originále s titulky a dívejte se. Je to báječné, že se i u sledování filmů a seriálů můžeme naučit spoustu nových frází. Myslím si , že je lepší sledovat nějaký ten seriál, nýbrž do filmu režiséři vsunou pouze zápletku a rozuzlení, ale u seriálů se podotýkáme s každodenním životem, tím pádem se naučíme fráze, které se v obyčejné konverzaci vyskytují. Seriálů je tolik, že si každý z nás vybere ten svůj oblíbený dle svého gusta. 

8. 6 Minute English

6 Minute English je výborná aplikace do telefonů (androidy, iOS), která se zaměřuje na poslechy angličtiny a to pro každého. Aplikace obsahuje stovky nahrávek, které se věnují všemu, na co si vzpomenete. 6 minut posloucháte angličtinu a na obrazovce je to 'lyrics'. Na konci nahrávky je pak rekapitulace nových slovíček, které jsme v krátkém textu uslyšeli. Kromě vybraných témat si můžeme poslechnout i nahrávky 6 Minute Grammar a další. A perličkou je, že si můžeme všechny nahrávky stáhnout i do telefonu, takže se smíme učit i bez wifi. 
Bližší informace naleznete na oficiálních stránkách BBC, zde

Já se angličtinu již učím sedmým rokem. Všímám si, že každým rokem udělám spoustu pokroků, ale doposud jsem jich neudělala tolik, jako při intenzivním 'provádění všech těchto věcí'. V rodině nemám nikoho, kdo by uměl anglicky, vším jsem se musela prokousat sama pilným studiem ve škole a svojí vytrvalostí v samostudiu. 

Doufám, že jsem vás alespoň trochu inspirovala, protože jestli ano, tak článek splnil své poslání. Máte nějaký svůj způsob jak na učení jazyků? Zapoměla jsem na něco? Máte zkušenosti s nějakou metodou? 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka



MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

11 komentářů

  1. Tyhle články moc ráda čtu, dobrých tipů totiž nikdy není dost.
    Knížky, časopisy, učebnice, filmy... to všechno znám, ale štítkovat věci a kartičky jsem ještě nezkoušela, takže díky moc za tip :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  2. Já už jsem tedy se studiem své angličtiny tak nějak skončila - momentálně si rozšiřuji svoji odbornou slovní zásobu čtením článků k bakalářce. Nicméně tento soupis tipů je úžasný, některé jsem na střední taky používala, některé neznám :) (třeba ty nahrávky BBC nebo štítkování věcí mi přijde super)
    Krásný den, těším se na další články!

    OdpovědětVymazat
  3. Konečně pořádný článek na toto téma! Já si občas přečtu něco na netu, kouknu na video, něco psaného, třeba časopis(u nás ve škole Bridge). A pak také doporučuju interpals.net :-) je to stránce, kde si najdeš člověka z té země, která se ti líbí, nebo s jazykem, který se učíš. Dále na fráninu používám duolingo. Kartičky používám také, ale ne na jazyky, spíše na dějepis. :-D
    P.S. Děkuji, že jsi mým čtenářem. Srdéčko mi zaplesalo.

    OdpovědětVymazat
  4. Karaoketexty.cz používám strašně často. Super věc.
    Sledováním seriálů jsem si anglinu strašně vylepšila. A zase s tím musím začít.
    Kartičky jsou skvělý. A taky je skvělý si je vybarvit. Právě je používám na přítomný a minulý čas.
    Super tipy.

    OdpovědětVymazat
  5. Podle mne je nejlepší způsob, jak se naučit aj ty seriály, filmy a knížky.. v písničkách jsou hodněkrát nějaké zkrácené tvary a gramatika úplně nevyhovující..:) a ty kartičky jsou taky dobrý způsob :)

    eL

    OdpovědětVymazat
  6. Na naší skole je AJ už od první třídy, takže se já i monn učíme už 8. rokem. Krásně jsi napsala super tipy, já se také dívám na seriály v originálu, je to mnohem lepší. :) a ta knížka obraz Doriana Greye, baví tě? Já po ní pokukuju, ale nemůžu se rozhodnout jestli pořídit nebo ne. :)
    sophie, Friends vogue

    OdpovědětVymazat
  7. Já se asi nejvíc naučím z písniček, které poslouchám skoro pořád! Jelikož mám učitelku, která nic nenaučí, musím se učit sama, abych něco uměla. Takže si sama dělám v učebnici, protože naše "učitelka" nás raději vezme na PC nebo nám pustí film a hraje s náma ČESKY hry, než aby nás něco naučila... :/
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
  8. Spoustu tvých tipů už praktikuju a vážně pomáhají :) Nejlepší jsou podlě mě asi filmy a seriály :) Určitě ale musím zkusit štítkování, jen slovíčka, co se momentálně učím, se moc oštítkovat nedají, ale nějak to vymyslím :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Super tipy ! Já většinou bez kartiček nedám ani ránu a filmy, seriály, jsou prostě klasika :)

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkný článek, dobré tipy :) Kdybych četla hodně českých knížek , tak bych se pak dokopala i k těm anglickým:) ale s tím čtením to u mě není nějak slavné:)
    Veronicas.life8

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den, děkuji za inspiraci. Zvlášť pro výuku angličtiny. Hledám způsob jak se ji naučit. Nedávno jsem našel i tyto stránky http://bit.ly/2lH1UZt velmi mi pomohly trochu netradičním způsobem probíhá výuka ale není to vůbec špatný

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+