Zmrtvýchvstání - Michael Punke

15:08

Autor: Michael Punke
Originál: The Revenant
Vydání: Pevná vazba s přebalem
Nakladatelství: Leda
Počet stran: 296

Když jednoho z nejlepších traperů, na výpravě Williama Henryho Ashley, napadne grizzly, celá skupina ostřílených lovců kožešinové zvěře se dostává do nesnesitelné situace, ve které se půlí zásady správného chování a strach. Buď se zachovají lidsky a Hugh bude mít šanci přežít nebo ho nechají na pospas divočině a budou mít náskok před indiány.

Jak se rozhodli, to každému asi došlo. Glassův přítel Henry povolal dva muže, kteří s ním zůstanou do té doby, dokud nevydechne naposled. Na neštětí se přihlásil Fitzgerald, který nepřekypuje žádnou morálkou, je zbabělý a podlý. Na druhou stranu ho chce ochraňovat nezběhlý traper Jim Bridger, který je ve výpravě Kožešinové společnosti Skalnatých hor nejmladší. Neřekla bych ale, že je jenom nejmladší. Je také nejcitlivější a nejovlivnitelnější.

Fitzgerald dostane strach z nenávistných kmenů Indiánů a i za Jima rozhodne, že oba musí pryč, dohonit Henryho výpravu. Než odešli, okradli polomrtvého Glasse o všechny předměty, které mu mohly pomoci přežít v divočině.

Hugh Glass díkybohu nepatří k lidem, kteří jen tak vzdají svůj boj o život a spravedlnost. Bude žít pro pomstu.



Dokážeme si vůbec představit, jaké to je, když nás někdo opustí a sebere nám naději na přežití? Přežití - pro nás věc, kterou bereme jako samozřejmost, ale vždycky to tak jasné taky nebylo. Ukázkou je toho i prostředí Divokého Západu v USA, kde se samotný děj odehrává. Na Západě se mezi Indiány a bělochy vraždilo o sto šest.

Nikdy bych neřekla, že já, milovnice klasických románů, si zamiluji příběh Hugha Glasse. Ale stalo se a já jsem nesmírně poctěna, že mi ta kniha padla do rukou. Dokazuje, že i tehdy, vlastně pořád, byli lidé prohnaní, vypočítaví a zlomyslní. Že to není pouze výplod současnosti.

Jak já jsem při čtení Glasse obdivovala (a obdivuji), jak já jsem mu fandila. To, co za celou knihu prožil je neskutečné. Celá kniha ovlivnila mé emoce a to nejen na dobu, kdy jsem ji četla.  Ještě více mě z toho mrazí, když si uvědomím, že je příběh založen na skutečné události.

Když jsem knihu dočetla, měla jsem chuť křičet.

Nikdy předtím jsem žádnou knihu od Michaela Punka nečetla, vlastně jsem ani nevěděla, že někdo takový existuje, proto jsem se divila, když se příběh již na prvních stránkách knihy rozjel. A rozjel se tak moc, že se nezastavil. Už se asi nikdy nezastaví, protože i tato kniha má dopad na celé moje myšlení a emocionální cítění.


Mimochodem, musím zmínit, že když na mě zpod textu vykoukl název indiánského kmene - Siouxové, vzpomněla jsem si na písničku, kterou jsme zpívávali v hudební výchově, Blízko Little Big Hornu. Rozhodovala jsem se, jestli vám sem mám dát českou nebo anglickou verzi. Díkybohu vyhrála ta anglická.



Kdybych měla knihu srovnat knihu s filmem, nedokázala bych to. Ve filmu jsem našla jisté nesrovnalosti, které mi na příběhu neseděly a navíc se poněkud lišil od knihy, ale to zpracování, kterému se zasloužil Alejandro González Iñárritu, režisér, je opravdu promyšlené. Opravdu oscarový snímek. Stejně zůstávám konzervativní a především doporučuji knihu.

Pokud máte možnost si tuto knihu přečíst, tak si ji prosím přečtěte. A jestli tuto možnost nemáte, najděte takovou cestu, jakou se ke knize dostanete, protože si myslím, že tento dechberoucí zážitek by měl zažít každý.

Na závěr přidávám i trailer k filmu.


Knihu lze zakoupit zde
.
Plný počet.

logo LEDA

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

10 komentářů

  1. Vůbec jsem nevěděla, že to bylo natočeno dle této knížky! :) Film je super, takže na knížku se rozhodně podívám!

    ROSEMDIARY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě Ti knihu doporučuji, protože je ještě lepší než film :)

      Vymazat
  2. Abych se přiznala, vůbec jsem nevěděla, že toto existuje v knižní formě - věděla jsem, že je to podle reálu, ale že existuje i kniha? Ani ahnung! Viděla jsem ale film a ten se mi líbil, akorát jsem z něj byla celá vyčerpaná, tak nevím, jestli si troufnu i na knihu :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) tak to jsem ráda, že jsem Tě překvapila :). Je pravda, že film je pro silné žaludky, ale, jak zmiňuji výše, nedokáži ho srovnávat s knihou. V knize si to tak příšerně a nechutně nepředstavuji :) :D. Určitě na ni mrkni :)

      Vymazat
  3. Viděla jsme film...Sice ne celý, ale viděla.... Rozhodně zajímavé dílo, o kterém jsem dočetla tvůj pěkný a skvělý článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Tvé komentáře mě vždycky hrozně moc potěší ♡♡ Děkuji! Obě verze příběhu rozhodně stojí za povšimnutí :)

      Vymazat
  4. Great post,your blog is perfect <3
    If you want see my blog and follow me (i follow you back) :)
    http://doroty4.blogspot.hr/

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně sepsáno - absolutně jsi mě přesvědčila o tom,že si knihu musím přečíst. Připisuji ji tedy na seznam a snad se k ní brzy dostanu. Moc Ti děkuji - nebýt Tvojí recenze, asi bych knížku spíše obcházela. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát ti děkuji za krásná slova ♡. Věřím, že se ti kniha bude líbit ☺.

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+