Pozoruhodná dobrodružství slečny Alethey Darcyové - Elizabeth Astonová

19:25


Autor: Elizabeth Astonová
Originál: The Exploits & Adventures of Miss Alethea Darcy
Vydání: Pevná vazba s přebalem
Nakladatelství: Leda
Počet stran: 384


Před pár měsíci se mi dostalo velké potěšení. Přečetla jsem si knihu Pýcha a předsudek, která mi naprosto učarovala. Kdyby se mě někdo v tu dobu zeptal (možná, že i teď), kým bych chtěla být, odpověděla bych mu stručně, ale výstižně. Chtěla bych oplývat důvtipem, jako Elizabeth Bennetová z románu Jane Austen. 


Ale jak vlastně pokračoval příběh Lizzy a pana Darcyho? Byli šťastní? A byly stejně, jako Elizabeth, důvtipné i jejich dcery? S životem dcer pana a paní Darcyových nás již po několikáté seznamuje jmenovkyně Elizabteh Bennetové, Elizabeth Astonová. 

Alethea, jedna z Darcyových dcer, se vdala za arogantního a násilnického hlupáka, Nappiera. Omezuje ji a zakazuje dělat to, na co by měla mít každá žena právo. Nebyly by v ní však darcyovské rysy, kdyby ji to srazilo na kolena. Tudíž se rozhodne, že se svojí komornou utečou do Benátek v mužském přestrojení. Za dob napoleonských válek to je neslýchaná věc plná politováníhodného opovržení. 

Do Benátek jede kupodivu i Titus Manningtree, kdysi voják, jenž se pokouší najít ztracený obraz po otci, Tiziana. Jeho cesta za obrazem se proplete s trasou mladého pana Hawkinse, převlečené Alethey. Titus však na první pohled pozná, že mladý pán není pán a tiše zjišťuje, kdo by to mohl být. 

Ke konci příběhu prokáže Titus své zkušenosti z války a odvahu. Zběsilý Nappier se objevil v Benátkách a vztekle se shání po svojí choti.


Pozoruhodná dobrodružství slečny Alethey Darcyové je přesně tou knihou, která vás bude bavit až do konce. Již od té doby, co se Alethea rozhodla opustit Nappiera, kniha nabrala rychle na spádu. Alethea přesně vystihla postavu, kterou si nejde nezamilovat. 

O Figginsonové nemluvě☺! Její průpovídky knihu skvěle zpestřovaly a dodávaly jí šmrnc. Někdy mě ale dost obtěžovalo číst texty, které pronesla Figginsonová. Byly psány tak, jak se řekly, takže dost nespisovně. To bych byla ale až moc velký puntičkář, ale hold se to špatně čte.

Kniha se četla velmi příjemně, autorka se místy snažila napodobit Jane Austenovou, což se jí povedlo velmi úspěšně. Kniha je typický román ze staré Anglie se špetkou dobrodružství. Chvílemi je Aletheyn příběh zdlouhavý a nezajímavý, některé scény jsou tam zcela zbytečné.

Nutno také poukázat na humornou stránku této knihy, díky níž je poznat, že je román napsán v současnosti, nýbrž takovýto laskavý humor bychom v Pýše a předsudku hledali dlouho.

Ráda bych také podotkla, že kniha nijak zvlášť nenavazuje na originální Pýchu a předsudek, proto je vhodná pro všechny čtenáře. Ano i pro ty, kteří nečetli zmiňovaný román Pýcha a předsudek. Myslím si, že jestli máte rádi knihy od Jane Austenové, tato kniha pro vás nebude zklamáním, což platí i naopak. 

Vždy mám od knih nějaké očekávání a Pozoruhodná dobrodružstvíslečny Alethey Darcyové má očekávání naprosto vyplnila. 

Knihu si můžete koupit tady.

logo LEDA


Četli jste Pozoruhodná dobrodružství slečny Alethey Darcyové? Zaujala vás recenze? Váš názor? Líbí se vám, jakým způsobem zpracovávám recenze?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

20 komentářů

  1. Já takovýchto románů četla spousty takže pro mě nic novýho ani zajímavýho a nelíbí se mi, jak leda rozešle hromadně jeden recenzák.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabčo,
      Bohužel já, jakožto blogger, s tím nic nezmůžu. Taky jsem se všimla spousty recenzí na tuto knihu, ale jednou mě požádali, abych ji zpracovala, já přijala a taky jsem to dokončila. Knihu bych kvůli návalu recenzí nezavrhovala.

      Každopádně se měj krásně a děkuji za komentář.

      Vymazat
  2. Tuhle knížku znám, ale dnes už poněkolikáté musím říct, že se zatím nejedná o můj žánr, takže jsem nečetla, a přestože vypadá zajímavě, nejspíš ani číst nebudu.
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář ☺. Každému jistě vyhovují jiné žánry. Mě se kniha moc líbila.

      Měj se krásně,

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Opět strašně povedená recenze :)) Vždy se raduji, když u Tebe vidím nový příspěvek :) Jinak k této knize mě něco hrozně moc táhne a s každým dalším názorem se utvrzuji v tom, že si jí pořídím :) Tak snad už opravdu brzy. Hezký večer :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za překrásný komentář, který mi (jako všechny) udělal moc velkou radost. Knihu si určitě přečti, jestli se ti líbí Pýcha a předsudek, máš vyhráno :)

      Měj se krásně,

      Vymazat
  5. Momentálně čtu svou první knihu od Jane - Rozum a cit. Její styl mě dost okouzlil, takže se ráda podívám i po této knize, protože Anglie té doby je rozhodně pozoruhodná a moc ráda o ní čtu.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozum a cit bych si moc ráda přečetla. Podle mě, je Anglie v každé době zajímavá. A co se týče Janiného stylu psaní, musím souhlasit ♡.

      Děkuji, i ty se měj krásně,

      Vymazat
  6. Great post :)

    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2016/04/casual-spring-outfit.html
    Visit & follow my blog people, I always follow back :)

    OdpovědětVymazat
  7. Docela přemýšlím nad tím, že bych si knížku přečetla. :) Vypadá to sice na poměrně klasickou červenou knihovnu, ale na druhou stranu není od věci si občas něco takového přečíst a Pýchu a předsudek mám moc ráda. :) Moc hezká recenze, moc pěkně se mi četla. :)

    Mimochodem, můj druhý blog se jmemuje Srdcem na cestách a je na této adrese - http://srdcem-na-cestach.blogspot.cz , kdyby jsi ho chtěla navštívit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za tvůj komentář ♡. Jsem ráda, že se ti recenze líbí. Na tvůj druhý blog se určitě podívám. ♡♡

      Měj se krásně,

      Vymazat
  8. Pěkné fotečky :) A hezky sepsáno :) Můj šálek čaje to ale asi vyloženě nebude.

    Piosek

    OdpovědětVymazat
  9. Moc děkuji ♡, ne každý má rád tento literární žánr, takže chápu. Mimochodem, tvůj blog je moc hezký ♡.

    Měj se krásně,

    OdpovědětVymazat
  10. Skvelá recenzia, z tvojho písania ma kniha zaujala ešte viac než len samotná anotácia :!
    Vii, www.with-love-vii.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  11. Knížka pro mně, děkuju za tip <3

    OdpovědětVymazat
  12. Máš nádhernou fotografii. Ty stránky, které jsou všude poházené. Vypadá to skvěle.
    Pěkná recenze. Já mám podobný žánr jako ty, jenže toho mám dost rozečteného. Dobrý tip, určitě až se najde čas, tak si jí přečtu.
    S láskou Mí.
    http://mycrazydiary.blog.cz

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+