Rudá královna - Victoria Aveyardová

19:08


Autor: Victoria Aveyard
Originál: Red Queen
Překladatelka: Alžběta Kalinová
Vydání: Pevná vazba s přebalem
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 360

Představ si, že žiješ ve světě, kde záleží na barvě tvojí krve. Buď jsi Stříbrný/á se zvláštními schopnostmi nebo obyčejný/á Rudý/á, bojující o holý život. Stříbrní, jak se asi dá očekávat, vládnou celému světu a jsou považováni za šlechtu. Rudí jsou využíváni k válce s Jezerníky (ano, Jezerníci jsou taky Rudí) a nebo té nejtěžší práci. Cílem každého mladého člověka pod osmnáct let je, najít si práci, aby nemusel k odvodům na frontu, nýbrž tam je jasná smrt.

Mare Borrowové táhne na osmnáctý rok a ještě stále se živí okrádáním Stříbrných. Ne, že by jí to vynášelo málo, ale tlačí ji čas a odvody čekají. Znenadání si pro ni přijdou Stříbrní z královského paláce a obstarají jí práci. Mare spadne jeden velký kámen ze srdce, ale hned první den v nové práci jich přibude mnohem více. Zjišťuje, že má nadpřirozené schopnosti stejně jako Stříbrní. Královské rodině se tato novinka zamlouvá v nejmenším, proto z ní udělají falešnou princeznu, ožení s ní svého syna a použijí ji jako tlumící nástroj proti začínajícím nepokojům v zemi. 


Moji milí Mimozemšťané, právě si čtete recenzi na knihu, která vyhrála Goodreads Choice Award, Debut Goodreads Author. Když se na Goodreads někdy začátkem roku hlasovalo o tento báječný titul, jen tak random jsem klikla na Rudou královnu a hlasovala pro ni. Vůbec tohoto rozhodnutí nelituji, protože bych to udělala znovu

Rudá královna patří k té elitě, která je srovnávána se Selekci, Skleněným trůnem a hlavně Hunger Games. Když se ohlédnu zpět za dějem Rudé královny a Hunger Games, najdu neuvěřitelnou spoustu souvislostí. O Rudé královně by se vlastně mohlo říci, že se Victoria Aveyardová učila vařit. Vzala si hrnec a náhodně do něj naházela ingredience představující situace nebo charaktery ze světových YA bestsellerů. Na drobno si nakrájela dějové linky ze Selekce, Hunger Games a Skleněného trůnu a během celého počinu znovu náhodně přidávala do hrnce. Famózním koncem se pro změnu inspirovala Divergencí (ti, co znají obě série jistě tuší tu spojitost s vlakem), protože úspěšné bestsellery musí mít pokračování.

My, co jsme četli různé trilogie typu "musím zachránit svět" v dystopickém provedením, uznáme, že byly napsány velice čtivým způsobem. Victoria Aveyrdová je zkrátka hvězda. Již při prvním vaření se v kuchyni naučila motat jako šéfkuchař - udělala mega čtivou knihu. Rudá královna je doprovázena zvraty, intrikami a  krutou zradou, která vše změní. Vici  se vás neptá, zda chcete přidat, protože ví, že chcete! Chcete vědět vše, co udělá Mare Borrowová, jak se zachová Call a nebo jak se bude vyvíjet vztah s Mavenem. Chcete schlamstnout každý detail, který pro nás naše debutantka uvařila. 

Když dočtu nějakou knihu, pokaždé v ní hledám nějaký vyšší princip. Něco, co mi autor/ka chtěla během čtení pošeptat do ucha. Nějaké poselství, které autor/ka vyslal/a vstříc lidskému chápání. No, ať je to jak chce, já to autorčino šeptání uslyšela. Myslím, že podstatou této knihy nebyl nejen zážitek z postapokalyptické budoucnosti, ale uvědomění si, že my jsme ti Rudí. Ti, kteří jsou někým vyšším neustále ovlivňováni a nic s tím nezmůžou. Jestli měla Victoria Aveyardová v plánu tuto myšlenku pustit do světa, to nemám ponětí, ale vím, že bych tu knihu viděla zase jinýma očima. 

Myslím, že kniha bude patřit i přes svoji neoriginalitu k nejlepším knihám za rok 2016 (v mém žebříčku). Mare Borrowová si mě naprosto získala a já chci díky tomu konci zjistit, jak celý její příběh dopadne. Myslím, že kniha neurazí žádného knihomola, který upřednostňuje fantasy nebo sci-fi literaturu. 

Die rote Königin (Die Farben des Blutes #1)Red Queen (Red Queen, #1)
Jak já zbožňuji tu zahraniční obálku "Red Queen"♥. Abyste to pochopili, já miluji angličtinu a všechno společné s tímto jazykem. Naše obálka je díky bohu stejná jako ta původní. Hrozně moc se mi líbí odstín modré, který je použit na přebalu. Působí klidně a báječně se hodí k rudým vystouplým kapkám. 

Victoria AveyardVictoria Aveyardová se narodila a vyrostla v East Longmeadow v Massachusetts, na malém městě známém snad jen pro ten nejhorší kruhový objezd v celých Státech. Přestěhovala se do Los Angeles, kde na Univerzitě Jižní Kalifornie vystudovala scenáristiku a dodnes tam žije, přestože tam člověk nepozná, jestli je léto, nebo zima. Momentálně píše knihy i scénáře a svoji kariéru používá jako výmluvu, aby mohla číst hromady knih a koukat se na spousty filmů.

5/5

Knihu lze zakoupit zde, na e-shopu MegaKnih.cz

Děkuji MegaKnihám za poskytnutí recenzního výtisku.

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

19 komentářů

  1. Rudá královnu si chci už pěkně dlouho přečíst, bohužel zatím není v knihovně dostupná a kupovat se mi jí nechce - momentálně jsem švorc. Já mám tenhle žánr hrozně ráda, navíc jsem naprosto propadla zmiňovanému Skleněnému trůnu, takže vzhledem k tomu, že si tuhle knížku každý jen chválí, nejspíš si pospíším s jejím sháněním. Jinak tě musím hrozně pochválit - to přirovnání k vaření a všem možným ingrediencím si napsala strašně pěkně, tahle recenze se ti vážně moc povedla :)
    PS: Anglická obálka u mě taky většinou vyhrává - ještě že v tomhle případě ji nechali :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lory! Moc děkuji za krásný komentář ♡. Mám radost, když někoho moje recenze baví. Já se přiznám, že jsem Skleněný trůn ještě nečetla. Měla jsem domluvenou výměnu a slečna se na mě vykašlala😀. Každopádně si ho chci strašně moc přečíst!

      PS: Angličtina má zkrátka něco do sebe♡♡♡

      Měj se krásně!

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Jsem jedním z těch opozdilců, co Rudou královnu ještě nečetli :) Ale určitě se na ni chystám a očekávám pořádný knižní zážitek :) Hezký den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je spustu knih, na které se chystám a každým dnem tento pomyslný seznam přibývá a přibývá ☺. Já jsem ji dočetla až teď 😀☺. Doufám, že té kniha nezklame ☺.

      Měj se moc hezky

      Vymazat
  3. To je snad první pozitivní recenze, co na tuto knihu čtu :) Nicméně mě už tyhlety princezny a neprincezny moc neberou no :D Pěkná recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi! S tím musím nesouhlasit, protože na databázi knih je spoustu kladných recenzí (díky tobě jsem je hledala☺). Mě kniha lákala již od začátku, co vyšla a myslím, že kdybych před tím neměla co dočinění se Selekcí a HG, Victorii Aveyardovou bych uctívala. Děkuji!

      Měj se krásně

      Vymazat
  4. Great post dear :):*
    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2016/05/white-red-outfit.html

    OdpovědětVymazat
  5. Já už jsem tady u Tebe jak papoušek - prostě další úžasná recenze a tvoje fotky prostě miluju. Jsou tak osobité - jsi to prostě Ty :) Rudá královna nepatří zrovna ke knihám, na které bych se chystala, tomuto žánru moc neholduji, ale když někdy dostanu chuť na něco lehčího z žánru YA, určitě si na ni vzpomenu.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mé ego tvé komentáře zbožňuje :). Díky moc :).
      Měj se moc hezky

      Vymazat
  6. Awwwwww!!!! Konečně aspoň nějaký rozumný názor k téhle knize, abych si odpověděla na otázku: Číst, či nečíst? Pokud máš ráda knihy, které do světa vysílají poselství, všemi deseti doporučuji Kázání ohně ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kázání ohně na mě útočilo ze všech stran a já se pořád bránila. Teď už vím, že si ho musím přečíst :). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  7. Hezoučká recenze, čím to děláš, že vždycky všechny navnadíš si tu knihu přečíst!? =D :) Já mám k Rudé královně předsudky, myslím si, že to bude mix všech těch dobrých dystopií a zpracování skončí nehorázně blbě :/ Ale zase svět plný intrik a společenské nerovnováhy, to mě celkem zajímá :)
    http://bookeers.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za krásná slova, která polichotila mé osobnosti a mému egu :). Kniha je právěže mix dobrých dystopií, ale zpracování je skvělé :).
      Měj se hezky

      Vymazat
  8. Nad tou knihou som už dlho uvažovala a vyzerá skkutočne super :)
    Vii, http://with-love-vii.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  9. Také jsem psala recenzi na tuto knihu. A jako správného knihomola mě tato kniha dostala do kolen a já se beznadějně zamilovala. Neuvěřitelně se těším na druhý díl, který bude mít také nádhernou obálku ♥

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha má zkrátka své kouzlo ♡. Díky za moc pěkný komentář.

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+