Všude kolem černý les - Ruth Ware

14:31


Autor: Ruth Ware
Překladatelka: Vlasta Hesounová
Vydání: Pevná vazba s přebalem
Rok vydání: 2016
Originál: In a Dark, Dark Wood
Nakladatelství: Leda
Počet stran: 352

Leonora, šestadvacetiletá spisovatelka zaměřující se na detektivky, je pozvaná na rozlučku se svobodou její bývalé nejlepší kamarádky Clare, kterou neviděla už deset let. I když je zvyklá na svůj samotářský život, po dlouhém váhání pozvání přijme a ocitá se s hrstkou dalších lidí – s nimiž má společné hlavně to, že se všichni znají s Clare – v extravagantním skleněném domě kdesi na anglickém venkově. A koho si to Clare vlastně bere?

Nina - sarkastická lékařka, Melanie - maminka na plný úvazek, Tom - gay herec, Flo - duševně narušená naivka, Leonora - bezmála afektovaná spisovatelka a naše dokonalá Clare. No není to perfektní partička na rozlučkový víkend? Leonoře se to nezdá, proto se s Ninou rozhodne, že další den odjedou. Bohužel je ale pozdě.

Nora se druhý den probouzí s těžkým zraněním v nemocnici a na včerejší den si nepamatuje. Za dveřmi nemocničního pokoje uslyší jen to slovo... vražda. A ještě ke všemu její pokoj hlídá policie. Neví, jestli ji před někým chrání nebo ji střeží jako vězně. Musí si vzpomenout na včerejší večer, ale co se vlastně stalo? Mlhavě si vybavuje tu zatracenou brokovnici pověšenou nad krbem. 

"Lze si představit, že si s tématem pohrává Agatha Christie žijící v 21. století, ale způsob, jakým Ruth Ware analyzuje mocenské pletichy, v nichž se vyžívá určitý typ žen – a toxický podtón některých ženských přátelství – připomíná víc Sophii Hannah, nebo dokonce Gillian Flynn." 


"Jenže já jsem to myslel právě naopak. Herci jsme my."

Nečtu krimi, detektivky ani thrillery. Tyto končiny jsou pro mě tabu, ale když jsem se podívala na naše milé goodreads, kde má In a Dark, Dark Wood hodnocení 3.62, rozhodla jsem se, že knize věnuji svůj čas. Všude kolem černý les je moje první krimi přečtené v roce 2016.

Tato kniha pro mě byla obrovské překvapení, předtím jsem ji dost podceňovala. Ba, taky aby ne, když anotace nezní zrovna originálně. Příběhů, jejichž pointou je stejná zápletka, jako u knihy Všude kolem černý les, je opravdu dost, ale nevím, jestli jsou ostatní příběhy stejně poutavé a napínavé. Přiznám se, že jsem při čtení knihy měla hrozný strach, že mě někdo zrovna pozoruje a za chvíli na mě vyskočí. Autorka skvěle dokázala popsat atmosféru, protože už od začátku mě tak trochu mrazilo.

Co mě trochu štvalo, byly charaktery postav. Opravdu mi někteří Clařini přátelé přišli tak příšerní. Už od prvního emailu mě naprosto iritovala Flo. Byla víc než přecitlivělá, dovolila bych si říci, že i hysterická. Ti co knihu četli, tak to znají... Dokonalá nevěsta a úplně nejlepší hlavní drůžička. Ze všech těch individuí mi jakž takž přišla normální Nina, její sarkastický humor byl občas i vtipný. A Nora by občas potřebovala proplesknout.

Knihu jsem ze začátku vnímala trochu jinak než krimi. Myslím, že autorka tímto thrillerem chtěla sdělit něco hlubšího než pouhopouhé napětí, proto se kniha od svých vrstevnic podstatně liší. Popravdě bych vůbec neřekla, že je kniha autorčinou prvotinou, myslím, že se Ruth Ware má čím chlubit☺.

Knihu doporučuji všem. Jakmile se do tohoto příběhu začtete, nepustí vás (já jsem posledních 200 stránek přelouskala za pár hodin a to jsem nemocná☺).  Nemohla jsem vydržet tu nevědomost, kdo někoho zabil nebo kdo byl zabit a myslím, že konec byl opravdu hodně dobrý. Od kapitoly 29 jsem četla jedním dechem.


Co se týče obálky knihy, jsem moc spokojená. líbí se mi to tajemno, které z celého příběhu sálá. Kdybych měla ale obálku knihy porovnat se zahraniční, vyhrála by určitě ta z Velké Británie. Je skoro stejná jako ta naše, ale ještě lepší. Já mám doma paperback, ale kniha u Ledy bude vycházet v pevné vazbě. 



Ruth Ware vyrostla v Sussexu na jižním pobřeží Anglie. Po absolvování manchesterské univerzity žila načas v Paříži a posléze se vrátila do Británie. Pracovala jako servírka, knihkupkyně, lektorka angličtiny pro cizince a tisková mluvčí. V současné době žije s manželem a dvěma malými dětmi v Londýně. Připravuje k vydání druhou knihu, jež má s název The Woman in Cabin Ten.




4/5
Děkuji nakladatelství Leda za poskytnutí recenzního výtisku.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

32 komentářů

  1. Great post dear! Enjoy the weekend !:) xoxo

    Vildana from Living Like V & Stalia Is BAE

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, vážně vynikající recenze. Znovu perfektní jsou i fotky. Kniha mě hodně zaujala, problémem by však mohlo být, že čtu hodně thrillerů (a to právě i s tímto námětem), proto doufám, že bude opravdu originální, aby mě dokázala náležitě zaujmout :) Věřím, že ano.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásný komentář, Hani. Tak to nedokáži posoudit, nýbrž já thrillery nečtu vůbec. Já jenom vím, že mě bavila :). Jestli do ní půjdeš, tak doufám, že se ti bude líbit :).

      Měj se moc hezky

      Vymazat
  3. Knížka vypadá zajímavě! Akorát nevim, jestli bych do ní šla, protože mi hrozně vadí, když je v knížce nějaký fakt hysterický charakter, který mě akorát celou dobu čtení štve. -_- Tak ještě uvidím. :D
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez těch postav, které nás štvou by to pak bylo o ničem :D. I ke knihám patří záporáci :).

      Měj se moc hezky

      Vymazat
  4. Zrovna dnes večer hodlám objednat nějakou tu knížku :D A nevím, co si vybrat...Nooo, teď to budu mít ještě těžší...Super článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D není za co, Sabčo :D. Jsem zvědavá na tvůj výber :).

      Měj se moc hezky

      Vymazat
  5. Parádní recenze s bezvadnými fotkami! Musím říct, že kniha mě velice láká a určitě se na ní v budoucnu chystám, takže jsem zvědavá, jak na mě zapůsobí. Přeji Ti krásný pátek a doufám, že budeš brzy zdravá! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát ti děkuji za krásný komentář :). Knihu ti schvaluji a doporučuji, je skvělá :). Ještě jednou děkuji!

      Měj se krásně

      Vymazat
  6. Great post :)

    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2016/04/instapost-april-16.html
    Visit & follow my blog people, I always follow back :)

    OdpovědětVymazat
  7. Super recenzia a neskutočne krásne fotky! :O :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji! Moc si tvého názoru vážím ♡♡. Měj se moc hezky!

      Vymazat
  8. Pěkná recenze, kniha se mi také líbila.
    Přeji ti krásný slunečný víkend :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti ☺. Já vím, měla jsem to potěšení si tvoji recenzi přečíst ☺. Děkuji, ale mé plány na víkend se asi nezmění - postel a čaj. Já se z okna nemohu ani podívat, nýbrž bych měla potřebu jít ven a to já bohužel nemohu ☺. Měj se moc hezky☺

      Vymazat
  9. Hi dear;) thanks for the comment;) Sure, I'd like to follow each other;) I wait you to start;) xoxo

    http://glampond.blogspot.it

    OdpovědětVymazat
  10. I'm so grateful to you for the lovely comment you left on - My little old world - and for following me, as well !
    Your blog is so beautiful, I'm following you in turn with much joy !

    Happy weekend to you,
    sending dear hugs

    Daniela

    OdpovědětVymazat
  11. Thanks for your feedback! It was very interesting to read! :)

    xoxo, Nastya Deutsch

    NEW POST ON MY BLOG:"HAPPY EASTER!"

    OdpovědětVymazat
  12. great post :D

    I just started following you, do you want to follow me to ?

    http://alafolie-toinsanity.blogspot.hr/

    OdpovědětVymazat
  13. Já také thrillery, krimi a detektivky, moc nečtu. :) Každopádně vždy, když čtu na tyhle knihy recenzi, hrozně mě to naláka podivat se na nějakou z nich :D
    No, opět si mě na tuhle knihu nalákala. Ale nevím, jestli si ji někdy přečtu... osobně doufám, že jo :D
    Moc hezká recenze! :) Ty fotky k tomu jsou fakt suprový! :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Denyii! Moc ti děkuji za krásný komentář. Knihu si určitě přečti :).

      Měj se moc hezky

      Vymazat
  14. Interesting post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? Let me know on my blog.

    Have a nice week!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkná recenze, dlouho jsem nečetla takhle poutavou knihu. Jsem ráda, že se ti líbila i když to není úplně tvoje krevní skupina :-).

    OdpovědětVymazat
  16. Tahle kniha na mě vyskakuje doslova všude. V metru, na internetu i na dalších místech. Vážně mě to už otravovalo, ale očividně to stojí za to! A asi si tedy tvůj blog zakážu, protože mě teda zrujnuješ! Mám totiž neuvěřitelně nutkavý pocit, že i tuto knihu musím mít! :3

    Tvá velmi brzo chudá mimozemšťanka
    Gabux

    OdpovědětVymazat
  17. Skvělá recenze, která musí nalákat opravdu každého :-) Píšu si na seznam a děkuju za inspiraci. Mimochodem i doprovodné fotky vypadají úžasně :-)

    http://pinkyvknihach.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+