Aspoň trochu normální - Trish Dollerová

13:39


Autor: Trish Doller
Originál: Something like normal
Vydání: Pevná vazba
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 200

Travis, devatenáctiletý mariňák sloužící v Afghánistánu, se vrací na pár dní domů. Doporučil mu to jeho velitel, který si všiml, že od smrti Charlieho, věrného kamaráda Travise, s ním není něco v pořádku. Budí ho noční můry a často Charliehho vídá, i když padl.


Po příjezdu domů se dozvídá, že si jeho bratr Ryan přivlastnil jeho vlastní auto a přítelkyni. Potkává také Harper, bývalou spolužačku, do které se zamiluje. Harper Travise ze začátku odmítá, nýbrž on byl důvod, proč celou střední školu byla středem ohavných pomluv. 

Celý příběh se Travis pokouší najet do starých kolejí, ale po tom, co si prožil v Afghánistánu, to není vůbec snadné. Jeho okolí se nezměnilo. Otec, bratr, matka, jeho přátelé, Paige, Harper jsou pořád stejní. To on se změnil. Změnil ho Afghánistán.

Bohudík ho navštíví jeho přátelé, mariňáci, ze stejného oddílu, kteří mu rozumí. S nimi si aspoň trochu připadá normální. Oni totiž ví, co znamená být mariňákem.


Když jsem si knihu půjčovala ve školní knihovně, vůbec jsem nevěděla o čem je. Od začátku školního roku jsem měla za to, že je to zas nějaký nudný young adult román s nicotnou pointou. Ale abych si knihu přečetla, mě vlastně tak trochu přesvědčila Sabča z Knižní nory. A tak jsem knize dala šanci.

Prvotně bych chtěla vyzdvihnout jedinečný styl Trish Dollerové. Nechápu, jak se tak mimořádně skvěle dokázala vžít do devatenáctiletého mariňáka. Perfektně dokázala vystihnout jeho pocity. Dokázala bych i říci, že emoce vyjádřila lépe, než leckterý muž.

Příběh odehrávající se ve válečném Afghánistánu je, dle mého názoru, více než originální. Ještě jsem se s takovýmto tématem v knize nesetkala. Válka ve mě vyvolala spoustu emocí, které mi jsou ještě teď, týden po přečtení knihy, blízké.

Myslím, že kniha mohla být ještě cca o 100 stránek delší, vůbec by to nevadilo. Aspoň trochu normální má totiž poměrně rychlý spád a dobře se čte. Co se týče dějové linie, je poklidná. V knize hlavně záleží na Travisových pocitech a vyrovnáním se se smrtí blízkého člověka. Jestli vyhledáváte knihy s epickým dějem, není to moc pro vás. 

Travise jsem si oblíbila opravdu rychle. Ještě raději jsem však ale měla Travisovy kamarády, kteří ho přijeli navštívit. Ta část knihy se mi opravdu dost líbila, dokonce se člověk i zasmál.

Pokud jste četli knihu Kde hvězdy stále září, která je mimochodem také od Trish Dollerové, Aspoň trochu normální se vám bude určitě líbit. Myslím, že ve knihách jsou vylíčeny podobně pocity. Stejně jako Callie, hlavní hrdinka zmiňované knihy, řeší vnitřní emoce, což je dost blízké i Traisovi.

Knihu celkově hodnotím velmi kladně, dost mile mě překvapila. Zároveň bych ji doporučovala i těm, kdo chtějí sáhnout po nějaké lehčí literatuře. 200 stránek přečtete ani nebudete vědět jak. 
4/5

Četli jste Aspoň trochu normální? Zaujala vás recenze? Váš názor? Líbí se vám, jakým způsobem zpracovávám recenze?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

9 komentářů

  1. Autorku sice znám, ale žádnou knihu jsem od ní zatím nečetla. Tahle sice vypadá vcelku pohodově, ale nejspíš se do ní nepustím.

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, Lory! Jsem přesvědčena, že bychom se měli pouštět jenom do knih, nad kterými bychom strávili jen pěkné chvilky. Knih je tolik a času tak málo :/ :). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Jsem ráda, že se ti líbila :) Já jí četla při období čtvrtletních písemek, tak mi její jednoduchost přišla vhod :D

    OdpovědětVymazat
  3. Páni mimozemšťanko, vážně nevím, jak to děláš, ale ty málem každý den přidáváš nové recenze :D
    Knížku už jsem mnohokrát zahlédla v knihovně, ale nikdy mě nějak moc nenalákala, abych ji okoukla, takže jsem doteď nevěděla, o čem je. Bohužel, já jsem ten člověk milující v knihách akci a aby se neustále něco dělo, takže asi by mě toto moc nebavilo. Zarazilo mě ale, že je Travis tak mladý o_o

    Carli and Books

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evi, za moc krásný komentář ♡. Tahle kráska má opravdu malinko stránek a čte se tak krásně, že by jsi ani neřekla švec a máš dočteno :). Já se přiznám, že než se v knize řeklo, kolik Travisovi je, myslela jsem, že je tak dvaavacetiletý :D.

      Měj se moc krásně :)

      Vymazat
  4. Moc hezká recenze, jako vždy :) Aspoň trochu normální jsem odsoudila na základě obálky, ale pak jsem se setkala s pár recenzemi a věřím, že si ji jednou přečtu. Také Tvoje recenze přispěla, děkuji :) Přeji hezké pondělí :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá recenze! :) Knížku si taky budu muset brzy přečíst, protože Kde hvězdy stále září jsem si zamilovala a autorku bych si ráda připomněla! ♥

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+