Důstojník a špeh - Robert Harris

18:56


Autor: Robert Harris
Originál: An Officer and a Spy
Vydání: Pevná vazba s přebalem
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 416

Jistě jsme všichni alespoň něco zaslechli o prusko-francouzské válce, jež probíhala v letech 1870 a 1871. Právě v tomto období se odehrává Dreyfusova aféra. Příběh židovského důstojníka, jenž byl obviněn z velezrady ve prospěch Německa jako německý špion. Jak se samozřejmě dalo očekávat, francouzské tajné služby se spletly a na Ďábelský ostrov do Francouzské Guyany poslaly nevinného vlastence.

Celá kniha začíná Dreyfusovým obviněním a veřejným odsouzením. Už první kapitola byla vylíčena, jako bych byla na tribuně a na nebohého Dreyfuse křivě křičela... Už tehdy mi nevinného bylo opravdu líto. Nesnáším nespravedlnost.

Georges Picquart, armádní důstojník, první polovinu knihy odhaluje Dreyfusovu nevinnost. V knize jsou vlastně dva příběhy. Jeden ten Dreyfusův a druhý, stejně zajímavý, Picquardův. Ze začátku se setkáváme s valnou dávkou popisu. Perfektně nám dopomůže k vžití se do atmosféry plné nespravedlnosti. Paříž je krásné město, ale uvědomila jsem si, že tou dobou bych tam opravdu nechtěla žít. V ulicích špína a smrad, podvody, nespravedlnost...

Myslím, že v dnešní době je v módě, se o ostatní nestarat a už vůbec ne jim pomáhat. Proto jsem byla dost mile překvapena, když se náš milý Picquart rozhodl, že pomůže z Dreyfuse setřást cejch opovržení.

Předtím, než jsem četla tuto knihu, jsem netušila, že někdy tak velký justiční omyl vůbec existoval. Vlastně jsem ani nevěděla, kdo byl Dreyfus. Myslím, že kniha člověka obohatí o spoustou nových historických poznatků.


V knize jsem se také setkala s antisemitismem, což je jedna z věcí, které mě překvapily. Neměla jsem ani ponětí, že již v letech 1870 bylo tolik antisemitistů. A ještě k tomu ve Francii! Už jenom kvůli tomu, že byl Dreyfus Žid, byl podle francouzů vinen. 

Rozumím těm, které odrazuje pouhý pohled na tuto krásnou bichličku (mnoho stránek☺), ale mohu garanovat, že po trochu nudném popisu se dostanete do části, kde stránky ubíhají ani nevíte jak. Nebudu to nijak komplikovat - druhá část byla napínavější a bavila mě. A mimochodem, ta obálka je perfektní☺.

Robert Harris má za sebou již pěknou řádku knih. Bohužel jsem kromě Důstojníka a špeha žádnou nečetla a ani asi nebudu. Důstojník a špeh je obsahově těžká kniha plná informací, jež mě s každou stránkou překvapovaly čím dál více. Velké plus knize dávám za zachování skutečné události a přílišné nepřikrášlenosti (doufám☺). 

Myslím, že kniha zaujme nejen milovníky historie. 




Knihu si můžete koupit tady.


4/5























Četli jste Důstojníka a špeha? Líbila se vám recenze?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

12 komentářů

  1. Opravdu velmi zajímavý výběr čtiva :) Skvělá recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni! ☺ tak to moc děkuji! Kniha je velmi zajímavá ☺ Děkuji za komentář ♡♡

      Vymazat
  2. Obálka mě taky láká a téma vypadá dost zajímavě. Asi dám knize šanci.

    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě dej knize šanci ☺. Třeba tě ještě překvapí ☺. Měj se moc hezky

      Vymazat
  3. Super recenze :) Na knížku jsi mě hodně navnadila :) Nejspíš si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji ♡ Pak dej vědět, jak se ti líbila ☺. Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Krásná recenze, byť se na knihu spíše nechystám - nemám ráda, když se k rychlejšímu spádu musím prokousávat. Fotky jsou opět fenomenální, miluji Tvoje nápady a provedení!! <3 Přeji krásné pondělí a úspěšný start do nového týdne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvé komentáře vždycky tak ráda čtu ♡♡. Pod každým příspěvkem mi děláš obrovské radosti ♡. Rozumím, taky mi je sympatičtější, když se děj v knize "necourá" :D.

      Měj se moc krásně!

      Vymazat
  5. Great post :)

    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2016/04/fringe-bag.html

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna dneska jsem tuto knížku dočetl a narazil jsem díky googlu na tvou recenzi (na raci-svet.blogspot napíšu vlastní recenzi do konce týdne :) ). Každopádně mi přišlo trochu líto, že ten konec byl trochu odbit a bylo to takové suché vypsání děje, sice by to dalo dalších 50 stránek, ale já bych si rád početl.
    Já na knížku narazil jenom proto, že jsem narazil na výprodej knihkupectví se 40% slevou :D

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna včera jsem dočetl tuto knížku a na blogu Račí svět (raci-svet.blogspot) chci do konce týdne napsat recenze. Nicméně na celé knížce se mi nelíbil konec, ačkoliv celou knížku to byl boj proti systému, na konci to byl jenom výpis dějinných událostí

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+