Krvavé dozvuky války - Václav Vlk

17:40


Autor: Václav Vlk
Vydání: Pevné s přebalem
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 272 stran

Čím dál tím více mě začíná přitahovat válečná literatura nebo knihy, které mi přináší informace o 2. světové válce. Když na mě na stránkách e-shopu Cosmopolis vykoukla tato kniha, ve výběru jsem měla jasno. Anotace slibovala, že se ve knize ukrývá spoustu neznámých faktů a neobjasněných událostí, také poukazuje na zkreslené dějiny, kterými jsme více než dost obklopeni.

Celá kniha je napsána Václavem Vlkem, který hrůzy války zažil, když byl malý, na vlastní kůži. Byla jsem moc ráda, když jsem se dozvěděla, že kniha není pouze souhrn informací, ale že obsahuje to, co opravdu někdo zažil. Bylo by komické, kdyby knihy tohoto typu psali lidé, kteří s 2. světovou válkou neměli nic společného. Otec pana Václava Vlka byl člen odbojových organizací V boj a Předvoj.


Když tuto knihu otevřete, hned na vás vybafne kapitolka sama o sobě - Osvobození. Toto téma je velmi kontroverzní a každý má právo mít svůj vlastní názor. My se zde dozvídáme názor pana Vlka, který už v anotaci píše o zkreslených faktech právě z 2. světové války.

Občas řeším dilema, že nevím, čemu mám věřit. Je zcela možné, že jsou dějiny kvůli politice zfalšované, ale proč?  Nemáme snad právo vědět pravdu o historii naší země?


V druhé kapitolce se setkáváme s pochody a transporty smrti. V pochodech smrti přišlo o život přišlo něco mezi třetinou a polovinou ze 750 000 tehdejších vězňů z oficiálních koncentračních táborů, tedy něco mezi 250 000-375 000. 

V této kapitole jsem se dozvěděla spoustu zajímavých informacích. Vůbec jsem nevěděla o tom, že někteří Němci mohli zpochybňovat, že žádné koncentrační tábory a plynové komory nebyly. 

V úterý jsme měli dějepis a paní učitelka s námi začala probírat téma Masakr v Ústí. Je to skvělý pocit, když znáte něco navíc a nebo když alespoň víte, o čem je řeč. 



Autorův styl psaní byl velmi poutavý, dokonce i já sama jsem se divila, jak rychle mi mizí stránka za stránkou. Občasné informace mi přišly bezvýznamné, či zbytečné, ale když vezmu v potaz téma knihy, je to zcela přirozené.

Líbilo se mi, že kniha byla obohacena dobovými fotografiemi, kterých tam rozhodně nebylo málo. Skvěle dokázaly naladit nelítostně chmurnou atmosféru a ještě více vystihnout to, o čem autor zrovna píše.

Knihu celkově hodnotím velmi kladně. Díky ní jsem zase o něco chytřejší, co se týče naší historie. Skvěle jsem si doplnila informace, které jsem až tak nepochytila ve škole.

Krvavé dozvuky války doporučuji převážně těm, které zajímá válečná historie a nebo si chtějí doplnit chybějící informace. Setkáte se tu s pádnými názory člověka, jehož předci si ve válce zakusili své.  


Knihu Krvavé dozvuky války si můžete zakoupit zde.
Hodnotím 4/5



Líbila se ti recenze? A jaký máš názor ty na toto téma? Líbí se ti styl jakým zpracovávám recenze? 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

7 komentářů

  1. Hrozně se mi líbí, jak fotíš knihy do recenzí <3 Válečná literatura....No, nevím, nevím no..... Asi nic moc pro mě :) Skvělý článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, Sabčo, že se ti mé fotky líbí ♡♡ ☺ Sto lidí, sto chutí ☺

      Vymazat
  2. Lovely post! Have a great weekend! :) xx

    Vildana from Living Like V (my first outfit post's on my blog) & Stalia Is BAE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ♥♥♥ Thank you ♥♥ Have a great weekend too!
      xoxo,

      Vymazat
  3. Kniha vypadá moc zajímavě, ale abych byla upřímná, já si na válečné literatuře a historii celkově příliš nepotrpím, takže se nejspíše nejedná o čtení ideální pro mou osobu :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plně tě chápu ☺. Ne každého takovéhle věci baví, ale i přesto ti moc děkuji za komentář☺.

      Měj se krásně,

      Vymazat
  4. Druhá světová válka mě od dob gymnázia nepustila a vždy si o ní ráda přečtu něco nového. Vyhledávám i romány či biografie s podobnou tématikou. Srdečně doporučuji Utekl jsem z Osvětimi od Rudolfa Vrby - neskutečný příběh, neuvěřitelně napsaný, i po letech si téměř doslovně vybavuji některé pasáže. Jinak jako vždy moc krásné fotky a perfektně napsaná recenze :)) Měj se nádherně :)

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+