Umění zentangle

14:48


Autoři: Penny Raileová, Lara Williamsová, Norma J. Burnellová, Margaret Bremnerová
Originál: The Art of Zentangle
Vydání: Měkká vazba
Nakladatelství: Zoner Press
Počet stran: 144


Ve světě plném spěchu se často potýkáme se stresem. Kniha Umění zentangle stres neodstraňuje. Zentanglování je jedna z meditativních a kreativních činností, které stres potlačují. 

Asi všichni jsme se někdy setkali s případem, kdy sedíme v lavici ve škole nebo v práci, a měli bychom dávat pozor. Naše pohledy jsou však těkavé a my nevíme na co se dříve podívat. Proto si začneme na kus papíru čmárat různé klikyháky nebo se dokonce pokoušíme o umění. 

Už několikrát se vědecky prokázalo, že když se před písemkou ve škole čmárá, spojují se nám mozkové závity a my jsme více produktivní. Proto se doporučuje psát i psacím písmem. Ano, tím písmem, kterým se třičtvrtina lidí v mojí třídě neumí podepsat (nejsem ve zvláštní škole☺). 

Ale tento článek díkybohu nebude o stěžování si na dnešní školství. Chtěla bych vás dnes seznámit s knihou, která vám zpestří okamžiky prokrastinace, a to i ve škole. Proč místo těch ošklivých klikyháků, které pokrávají naše testy, něco nevytanglovat? 


Na první pohled se nám zdá, že je to nemožné, něco tak složitého vytvořit, ale pleteme se. Nic není jednoduššího (ano klikyháky, ale...), než pár čar, které tvoří něco tak koplikovaného. 

Před tím, než jsem se setkala s touto knihou, jsem doma jednou o prázdninách zkoušela tangly podle youtube, ale tam ty návody byly naprosto nepochopitelné. Nechápala jsem, jak z minuty na minutu je papír pokrytý různými tangly, pro mě tehdy klikyháky. Proto jsem neskutečně ráda, že tato kniha obsahuje perfektní návod, podle kterého se zentanglovat naučí snad úplně každý.

Nikdy jsem se nepovažovala za člověka, který by byl zapálený výtvarník, ale díky této knize jsem poslední dva měsíce blázen i do výtvarného umění. Hrozně moc se těším na léto, až vyrazím do ulic a budu si tanglovat podle sebe. Vlastně, už je jaro☺...


Mé první dojmy z této knihy byly neskutečně pozitivní. Byla jsem překvapená, jak je kniha vypracovaná do detailů a jak skvělé nápady a inspiraci mi dává. 

Zkrátka, mám hroznou radost, když jsem kreativní a originální. Tato kniha mě naučila, že abychom docílili originality, je občas dobré schválně udělat chybu. Našimi chybami můžeme objevit něco, co se doposud nikomu nepodařilo. Můžeme vytvořit nový tangle, nový styl umění. Cokoliv...


V knize jsem se setkala i se spoustou námětů na umělecké projekty. Přiznám se, že se mi zdály až moc perfektní, proto jsem si vytvořila vlastní projekt (který ještě nemám dokončený). Vzala jsem si čtvrtku obyčejného papíru a temperami jsem na ni namalovala červené ombré. Nechala jsem to cca hodinu a půl zaschout a poté jsem si na čtvrtku nakreslila obrys motýla, který vytangluji. 

Jak můžete vidět, projekt je nedokončený. Nenašla jsem si zatím čas, abych motýla dotanglovala. Určitě mě to ale nikdo nebude mít za zlé, nýbrž v pátek píši příjmačky na střední školu a času není nazbyt. K celé knize a mému projektu se však s radostí vrátím po příjmačkách☺.


Knihu lze zakoupit zde
5/5
Děkuji nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku.




Trailer ke knize.

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

22 komentářů

  1. :D To je krásný, ale na někoho tak jednoduchýho jako jsem já až moc složitý :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Díky za komentář Sabčo! Já myslím, že je někdy potřeba vyzkoušet něco nového. Kdybychom se všeho nového měli bát, kdoví, kde bychom byli :).

      Měj se krásně, Mimozemšťanka

      Vymazat
  2. Tak to mě oslovilo. ;-) Vypadá to vážně zajímavě, to musím také zkusit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Děkuji za komentář! Jsem moc ráda, že tě moje recenze oslovila :).

      Měj se krásně, Mimozemšťanka

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Děkuji za komentář ☺.

      Měj se krásně, Mimozemšťanka

      Vymazat
  4. Páni, to je úžasné - a pro mě zcela nové. určitě budu dál pátrat a možná se do něčeho pustím (jen ten čas nazbyt kdyby byl!). Přeji Ti krásný večer a hodně štěstí k přijímačkám :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Moc ti děkuji, dnes jsem to štěstí opravdu potřebovala :) :D. Jsem ráda, že tě zentangle oslovilo :).

      Měj se krásně, Mimozemšťanka

      Vymazat
  5. O zentanglu jsem ještě nikdy neslyšela, ale takhle podobně si čmárám/kreslím/tvořím moc ráda :)


    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Děkuji za komentář, Domčo☺! Já si takto čmárám moc ráda u písemek :D.

      Měj se moc hezky, Mimozemšťanka

      Vymazat
  6. Ešte som o ničom takomto nepočula. Vyzerá to úžasne ♥

    CRYSTAL PEOPLE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ♥

      Měj se moc hezky, Mimozemšťanka

      Vymazat
  7. Vypadá to dobře:) ale já na to nemám trpělivost:)
    Veronicas.life8

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to skvěle! :o Nikdy jsem to neviděla, ale zaujalo mě to! :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Tak to jsem ráda :). Určit dej vědět, jestli něco podobného vyzkoušíš :)

      Měj se krásně, Mimozemšťanka

      Vymazat
  9. O zentangle som ešte nepočula, ale veľmi ma to zaujala. Mám rada kreatívne knihy aj anti stresové omaľovánky ma úplne dostali, takže vďaka tebe už viem čo nového vyskúšam. Vďaka za tip! Tvoj zentangle obrázok vyzerá super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Děkuji za tvůj milý komentář! Mám radost, když mohu někoho inspirovat ☺. Antistresové omalovánky skončily i u mě, ale u těch jsem si tolik, jako se Zentangle, nevyhrála.

      Měj se krásně, Mimozemšťanka

      Vymazat
  10. Zentangle jsme dělali ve škole o výtvarce :D Je to fakt super věc! :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D My jsme se také pokoušeli, cca před dvěma lety, ve škole zentanglovat :D :). Musím souhlasit.

      Měj se krásně, Mimozemšťanka

      Vymazat
  11. Teda to je krásné, budu se po ní muset podívat, děkuji za tip :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) jsem ráda, že tě kniha zaujala :)

      Měj se krásně, Mimozemšťanka

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+