Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender - Leslye Walton

14:01


Autor: Leslye Walton
Originál: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender
Vydání: Pevná vazba s přebalem
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 278

Rodina Rouxova na lásku nemá štěstí. Začalo to tehdy, když se Beauregard a Maman Rouxovi se svými čtyřmi dětmi přestěhovali z chudého francouzského venkova na, pro ně neznámý a nový, Manhattan, kde na ně číhalo spoustu příležitostí jak zbohatnout a mít lepší život.


Nikdo by však ale netušil, že to všechno přinese takovou zkázu. Frenolog Beauregard si po chvilce najde novou ženu a opustí svoji rodinu. Zde začnou všechny ty zvláštnosti...

Po smrti Margaux, Reného a Pierette (dětí Maman a Beauregarda) tu zbývá už jen ztrápená Emilienne, která se jednoho dne seznámí s Connorem Lavendrem. Přestěhují se z nešťastného Manhattanu do Seattlu, do domu prokleté dívky.

Tam se jim narodí dcera Viviane, která je stejně jako její matka Emilienne nešťastná z lásky, která jí však přinese dvě děti. Avu a Henryho - dvě výjimečné děti. Ava Lavender se narodila s křídly


Jak už je asi zřejmé z názvu - historii rodiny Rouxových a Lavenderových, vypráví šestnáctiletá  Ava. Ava Lavender by chtěla být pouze obyčejná dívka, jako její vrstevnice, bohužel jí to nebylo dopřáno. Celý život se schovávala v prokletém domě s její rodinou. Nazývají ji pozemským andělem, ptákem a nebo zrůdou. Nikdy nebude normální. 

Ani nevíte, jak je pro mě těžké na tuto knihu napsat recenzi. Nemusím ji psát, ale já chci. Vyvolala totiž ve mě jakýsi neznámý pocit, který jsem nikdy předtím u čtení nezaznamenala. Z celého tragického příběhu se mi chtělo neskutečně brečet, ale jaksi jsem to nedokázala. Kniha mi kvůli své smířenosti pláč nedovolila. 

Po dočtení jsem si dovolila přečíst pár recenzí na tuto knihu, které mě těžce zklamaly. Spoustu recenzentů nadává na zdlouhavost vyprávění Avy a na nesrovnalosti, ale mě magický realismus, který je hlavním faktorem v této knize, úplně pohltil. Stránka za stránkou ubíhala ani nevím jak.

V této knize jsem se setkala s originálním stylem psaní Leslye Waltonové, který mi naprosto učaroval. Magický realismus, ach ten magický realismus. Myslím, že jsem se zamilovala do nového žánru.

Nejspíš bych vám měla poradit, že jestli se do této knihy s neodolatelnou obálkou pustíte, berte ji s nadhledem. Ne v každé knize se z dítěte stane kanárek... Celý příběh na mě uhranul smutnou atmosférou, který je místy více než tragická.

Kniha rozhodně není pro každého, ale myslím si, že když už se odvážíte a přečtete si ji, zanechá to na vás velmi zvláštní dojem a knihu dlouho nevyženete z hlavy.

Plný počet.


Četli jste Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender? Zaujala vás recenze? Váš názor?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka



MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

10 komentářů

  1. Už jenom z tvého článku mě mrazí :) Ty umíš tak krásně navodit atmosféru té knihy <3 Vždycky si u tvých recenzí říkám, jak ráda bych si knihu přečetla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ☺☺ Ty tvoje komentáře mě vždycky dokážou tak potěšit ♥♥♥. Moc ti děkuji ♥

      Vymazat
  2. Po této knížce v knihkupectví pokukuju už snad málem rok a ani nevím proč jsem se nikdy neodhodlala si ji koupit, když se mi téma tak líbilo. Díky moc za připomenutí, asi si ji konečně také pořídím <3

    Carli and Books

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec za co ☺. Já mám knihu vypůjčenou z knihovny a dost uvažuji o tom, že si pořídím jednu kopii domů. Pořád na ni musím myslet... Určitě do ní investuj, ta tě jen tak nepustí ☺.

      Měj se krásně,

      Vymazat
  3. Téhle knize jsem se obloukem vyhýbala. Zdálo se mi, že půjde o další z nekonečné řady tuctových young adult. No, po přečtení Tvé (krásné) recenze asi budu muset změnit názor :)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, taková "silná" recenze - myslím to jen v dobrém, protože už skrz Tvoje slova mě ta kniha trochu zasáhla. Musím říct, že si nemyslím, že je to šálek mého čaje, ale možná se po knize mrknu a jednoho dne na ni nastane ten pravý čas. Zaujala mě totiž neskutečně. Slyším od ní od Tebe poprvé a moc Ti za to děkuji :) Měj se pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  5. No páni. Já se tuhle knížku vždycky bála koupit nebo jen půjčit, protože mi obálka připadala jako trapný románek pro holky, ale tvoje recenze mě donutila, abych nad koupí znovu uvažovala. :D :33 Anděl anděl anděl. To bude něco pro mě ^^

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+