Nocte liber sum. | Nocte - Courtney Cole

20:21


Autor: Courtney Cole
Překlad: Adéla Špínová
Vydání: Pevná vazba
Rok vydání: 2015
Originál: Nocte
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 344

Všichni máme v životě někoho, kdo pro nás znamená úplně všechno. Stejně tak to mají i dvojčata Calla a Finn. Jejich táta celé dny pracuje v pohřebním ústavu a máma zemřela při autonehodě. Když byla Calla malá, děti se jí smály, že je to ta "holka z pohřebáku", nikdy si nenašla kamarády. Finn je blázen. Jenom oni dva si rozumí a znají se nejlépe. Jsou si vším. Finn nedokáže žít bez Cally a Calla bez Finna.


V tom všem se objevuje Dare DuBray. Záhadný kluk, který je propojen jakýmsi neviditelným poutem s Callou. Něco je vzájemně přitahuje, ale co? Dare je pro Callu něco jako kotva. Dělá její život snesitelnější a cítí se s ním více v bezpečí. Co ale to tajemství, které jí nemůže říci? A co tajemství, které skrývá její dvojče Finn? Vždyť si byli tak blízcí, že si vždy všechno mohli říct, ale teď?


Boom a je to tady. Recene na knihu, kterou všichni chválí a jsou z ní ohromeni. Většina blogerek své recenze na tento skvost začíná slovy jako "páni, tato kniha mi vyrazila dech", "pořád nemohu uvěřit konci..." nebo "celou dobu si z nás autorka dělala legraci". Já tato slova nedokáži napsat, protože si to nemyslím. Nemyslím si, že z nás autorka celou dobu dělala blázny, protože když se dozvíte Finnovo a Darovo tajemství (jejda☺, teď to zní, jako kdyby jejich tajemství bylo, že jsou gayové, ale nebojte, nečtete Levithana☺), všechno do sebe krásně zapadne a vy si uvědomíte, že jste jenom čekali něco jiného, než to, co jste se dozvěděli. 

Myslím, že má autorka příběh Nocte skvěle promyšlený, ne, že by nám lhala, jenom nám řekla pár detailů, ze kterých si tvoříme vlastní příběh. Nechává čtenáře příběh tvořit společně s hlavními hrdiny, což je naprosto úžasně.

Jak už jsem zmínila výše, při čtení Nocte máme tendenci předpovídat, co by se mohlo stát, kdo by Dare mohl být a hlavně - co by Finn mohl skrývat. Mozečky nám šrotují na plné obrátky jenom proto, abychom se pak mohli vytáhnout, že už od strany 96 víme, že je Dare utajený bratr Cally (jo, fakt jsem si to myslela a čekala, až to vyjde na povrch☺). Takovýchto předpokladů budete mít dost, je jenom na vás, kterému budete věřit, protože stejně nepřijdete na kloub tomu pravdivému.

Kniha patří k těm nejzajímavějším, které jsem kdy četla. Nejenže obsahuje velmi originální zápletku, ale setkáváme se zde i s postavami, které vybočují z našeho obyčejného vnímání. Pro mě byl obohacující charakter Finna a Cally. Obě postavy mi přišly svojí vzájemnou slabostí pro druhého velmi reálné. Bohužel mi do celého příběhu nezapadal Dare. Myslím, že autorce "ujela" fantazie a z knihy tím pádem vytvořila nivnější young adult román. 

I přes to, že Nocte nepatří k nejepičtějším knihám, je velmi čtivá a stránky vám doslova mizí. Když jsem se do knihy začítala poprvé, myslela jsem si, že to bude větší sousto, ale postupem času jsem se do dvojčat vžila a odložení knihy nepřipadalo v žádném úvahu. 

Velké mínus vidím v přílišném opakování slov. Rozumím, že tuto vinu má asi překladatelka, ale přece jenom musím strhnout body. 

Nocte liber sum. Nocte liber sum. Serva me, servabo te. Serva me, servabo te. Já tu latinu prostě zbožňuji. Ty, které zaujal mrtvý jazyk si v knize určitě přijdou na své jako já

Kniha se mi opravdu moc líbila, bylo to takové odbočení od všech těch obyčejných YA románů, ve kterých si někdo pořád na něco stěžuje. Calla ani Finn takoví nebyli. To, že byli jiní, přijali a částečně se s tím i smířili, ale smířili se i se sebou? Celé Nocte autorka nechala vyvrcholit opravdu parádním otevřeným koncem. Myslím, že kdyby autorka z knihy neudělala takovou dojemnou slaďárnu, přidalo by to příběhu na vážnosti. Nocte má spoustu pokračování, ale nejsem si jistá, zda jich bylo třeba. Vůbec by mi nevadilo, kdyby kniha byla jediná. Myslím si, že se Nocte bude většině líbit, ale posuďte sami☺.

Courney Cole vystudovala ekonomii, ale brzy zjistila, že to není taková zábava jako psaní, kterému se teď věnuje naplno. Ráda píše o lásce a také o těžké cestě, kterou si člověk musí projít, než lásku získá, protože jinak to za to nestojí. Žije na Floridě, věnuje se svému vlastnímu princi Krasoňovi a svým dětem. Miluje sochy andělů ze hřbitovů, děsí ji ptáci a už si ani nepamatuje, jakou barvu měly její vlasy původně.

Grafici v CooBoo díkybohu nechali úplně stejnou obálku, která je i v originále. Obálka je prostě skvělá a z celé série se mi líbí nejvíce. Líbí se mi, že autorka používá latinské názvy, knize to přidává na záhadnosti a magičnosti.



4/5

Knihu lze zakoupit na e-shopu Martinus.cz☺, zde.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka


MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

19 komentářů

  1. Moc pěkné fotky. Kniha mě už celkem dlouho láká, hlavně tedy díky krásné obálce. Zatím ji ale pořád odsouvám :) Tak snad už se k ní taky konečně dostanu.
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, moc si tvého komentáře vážím. Kniha je skvělá, ale rozhodně ne nejlepší :).

      Měj se krásně,

      Vymazat
  2. Dobře, tak já do toho tedy půjdu (a to jsem jako fakt nechtěla), ale Tvoje (a několik dalších) recenze mě vážně přesvědčila! Fotky jsou úchvatné - jako vždycky, já je prostě úplně zbožňuju, Tvoje kreativita = <3
    Nocte má opravdu krásnou obálku a taky se mi líbí ta latina, přesně, jak píšeš působí to magicky.
    Jinak už mi dorazil Všude kolem černý les, takže jsem Ti tímto ještě jednou mockrát chtěla poděkovat. Vážně si moc vážím, žes vybrala mě a na knihu se nesmírně těším :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééj tvůj dokonalý komentář mi udělal mega radost. Jsem moc ráda, že máš z knihy radost. Ješte jednou díky za krásná slova o mojí kreativitě, snad se do knihy někdy pustíš.

      Měj se krásně,

      Vymazat
  3. Na knížku se moc těším a doufám, že se mi bude taky líbit...
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Potom mi musíš napsat, jak se ti líbila. Moc díky! :)

      Vymazat
  4. Herdek, asi budu muset přestat číst tvůj blog. Už teď mám ve wishlistu přes sto dvacek knih a ty mi tvou další recenzí doporučíß další!! Už teď mám na vánoce a narozeniny vybráno přes třicet knih :DD tak se bojim na co mě ještě navnadíš do tý doby

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já jich mám taky ve wishlistu požehnaně :D. Třicet knih.. to vůbec není tolik :D a rofiče z tebe musejí mít radost :D.

      Měj se krásně

      Vymazat
  5. Výborná recenze a krásné fotky :) Knížku jsem četla a také se mi moc líbila :) Doufám, že se dočkáme i dalšího dílu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé díky moc :). Jestli CooBoo nevydá další díly, tak mě to bude dost štvát. Nemám ráda, když vydají ze série první díl a pak nic.

      Měj se moc hezky

      Vymazat
  6. Velice lakava recenze a moc hezke fotografie :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tvoje fotky nemají jedinou chybu,jsou totiž dokonalé!!!
    Recenze se ti taky povedla, ale ty fotky! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc! :) Moc mě to těší :)).

      Měj se krásně

      Vymazat
  8. Opravdu senzační recenze - já se přiznám, že mě kniha nijak zvlášť nelákala, nevím proč - ale Tvoje slova mě samozřejmě přetočila na úplný protipól, a teď knihu nutně potřebuju :) Děkuji za tip a přeji krásný večer :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc Kristý :), až si ji přečteš, určitě napiš recenzi, ať vidím, jak se ti líbila. Měj se moc hezky :)

      Vymazat
  9. Hned bych si ji přečetla nova, mít čas. Mně právě ta opakující se latinská slova docela štvala :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) mě ta latina k tomu přišla moc fajn :-). Doufám, že brzy vyjde Verum <3 :-)

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+