Paper towns - John Green

14:37

Follow my blog with Bloglovin   

Autor: John Green

Originál: Paper Towns
Vydání: hardback, 288 stran
Nakladatelství: Knižní klub, 2014

   




Anotace: Quentin Jacobsen a Margo Rothová Spiegelmanová byli přáteli až do čtvrté třídy, kdy našli muže, který spáchal sebevraždu. Toho dne se jejich přátelství rozpadlo a oni se odcizí. My se s Margo a Quentinem setkáváme o několik let později, kdy jsou oba v maturitním ročníku. Margo je na škole legenda, prožívající jedno dobrodružství za druhým a Quentin je obyčejný kluk se dvěma přáteli z orchestru. Pak se ale Margo jednoho dne ukáže bez varování u Quentinova okna a zatáhne ho do svého dobrodružství. Q má za to, že se z nich zase stanou kamarádi, ale Margo se v dalších dnech neukáže ve škole, proto po ní Q začne pátrat. Nachází nápovědy, které nechal speciálně pro něj a zjišťuje, že opravdová Margo byla jiná, než dívka v jeho snech. 

          
          Nedávno mě začalo lákat si přečíst něco anglicky. Upřímně, vůbec jsem nevěřila, že bych to dokázala vůbec přečíst, ale všechno je jednou poprvé. Když jsem knihu poprvé otevřela a přečetla si prolog, hned mě kniha zaujala. Zaujal mě první odstavec, protože jsem nikdy nic podobného nečetla. To, co jsem v něm přečetla, bylo vtipné, ale zároveň pravdivé. Obdivuji ty lidi, kteří tohle dokážou. Říct pravdu tak, že se tomu ostatní zasmějí. To já neumím.

          Mám ráda ty šťastné příběhy lidí, o kterých nikdo neslyšel, nikdo je neznal, ale pak udělají něco průlomového, něco zlomového a najednou je zná celý svět (viz. John Green). Všichni si Greena oblíbili kvůli románu Hvězdy nám nepřály, který nasadil velmi vysokou laťku. Přiznejme si, Greenovy knihy jsou úžasné, ale žádná jeho kniha se nevyrovná jeho debutu The fault in our stars. 


         Protože je tohle recenze, tak tu nebudu vypisovat příběh, ale to, proč tu knihu mám ráda a jaké ve mě vyvolala pocity. Papírová města se tak neskutečně liší oproti románu Hvězdy nám nepřály, ale ten, kdo si ji přečte určitě uzná, že je typicky 'greenovská'.  Asi jsem jediná, komu to vadí, ale už mi pak lezlo na nervy jak Quentin pořád mluvil o Margo. Já vím, že ji měl rád, ale je to pak trochu nudné. Radila bych Vám, abyste k Papírovým městům přistupovali, jako kdyby to napsal jiný autor než John Green, protože u Johna jsme zvyklí na ty srdcervoucí smutné příběhy, které končí špatně. Neříkám, že se v Papírových městech nedotkne smrti, ale pro nás to není tak významné. Já jsem od této knihy čekala rozhodně více. Ale tak bylo by to asi nesmyslné, kdybychom čekali, že jeden autor bude psát bestseller za bestsellerem...



A co vy? Jak se Paper towns líbí Vám? Jaký názor máte na film? Pište mi do komentářů :)


MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

4 komentářů

  1. me se papirova mesta taky nelibi :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to nemyslela tak, že se mi nelíbí,ale že je tolik nemám ráda... :)

      Vymazat
  2. hezká recenze,jsem ráda,že jsi upřímná ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych psala, jak jsem s knihou bůhvíjak spokojená, tak bych lhala sama sobě :)
      Díky ;)

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+