Martin Eden - Jack London

10:06



Název knihy: Martin Eden
Autor: Jack London
Nakladatelství: Svoboda, Praha 1967
Počet stran: 385



AnotaceMartin Eden je příběh mladého námořníka, který se pokusil změnit svůj osud a získat vytoužené vzdělání, majetek a slávu. Jenže skutečný život má s naivními mladickými představami a touhami často jen málo společného. Londonův psychologický román   literární odborníci často označují za vrchol jeho společensky kritické tvorby. Vyprávění je mimořádně působivé i proto, že Martin Eden a jeho vzrušující příběh se v řadě ohledů překrývá s autorovým životem. I London pocházel z nuzných poměrů a k tomu, aby se z nich vymanil, musel prokázat železnou vůli. A i on zažil hořkost zklamání… 



           Kniha je vnitřní příběh autora Jacka Londona. Abych byla upřímná, ze začátku mě kniha moc nenadchla, ale poté, co Ruth Martina nechala kvůli věci, za kterou nemohl, jsem se do knihy úplně ponořila. Fascinoval mě způsob, jakým byla napsána. 
        Když jsem se do této knihy zamilovala, hodně jsem o ní přemýšlela a musím uznat, že Londonovy knihy dokáží vyvolat silné emoce. Jakmile se do knihy ponoříte, zjistíte, že je to neuvěřitelně smutný fascinující příběh kluka, který se jenom chtěl mít dobře a mít lásku.      
         Poté, co jsem si knihu přečetla, tak jsem změnila pohled na svět. Zamrzela mě ta skutečnost, která dokazuje, že společnost hlavně oceňuje  věci, které se líbí všem a pouze lidi, kteří si slávu mohou koupit, ale ve skutečnosti jejich tvorba není nijak zvláštní. 
          Nemohu pochopit, jak se Martin Eden mohl zamilovat do Ruth jenom proto, že studovala na univerzitě, a protože byla krásná. Pro ni byl stejně pořád hloupý námořník. 
          Knihu hodnotím velmi kladně, ale myslím, že ne každému se líbí. 

Moje nejoblíbenější věta v knize: "A v tom okamžiku,kdy to věděl, přestal vědět."

Vaše zkušenosti a názory na tuto knihu mi piště do komentářů :)

89%     



Knihu lze zakoupit na webu www.megaknihy.cz za akční cenu! 
                                                                                                                                                          
                                                                                                                                                     













MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

4 komentářů

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+