Jackaby - William Ritter

19:48


Autor: William Ritter
Vydání: Pevná vazba
Nakladatelství: Host
Originál: Jackaby
Počet stran: 280

Ocitáme se v roce 1892 a Abigail Rooková, po své cestě za dobrodružstvím ve východní Evropě, připlouvá do New Fiddlehamu v Nové Anglii. Nutně potřebuje najít práci, a když potká záhadného detektiva R. F. Jackabyho, neodolá a přijme jeho nabídku práce asistentky. Jackaby se soustřeďuje na nevysvětlitelné a paranormální jevy, proto by to nebyl on, kdyby se nezapletl do vyšetřování vražd sériového vraha.


Detektiv si zprvu není až tak jistý, jestli se místo asistenta hodí zrovna pro Abigail, ale ta ho už první den přesvědčí o opaku a tím začne její doopravdická cesta za dobrodružstvím. Jackaby a Abigail se věru doplňují. Ona si všímá obyčejných věcí a on si všimne jakékoliv miniaturnosti, co jen může lidské oko zahlédnout. Když tito dva spojí své síly, nemůže to dopadnout nijak jinak, než famózně.  

Kniha mě na začátek zaujala především svojí obálkou. Působí tak nějak kouzelně, magicky - krásně. Bezpochyby na ní bude sám Jackaby. Jediná věc, se kterou nesouhlasím je, že by mi Jackaby přišel nějak strašidelný či hrozivý. Naopak. Byl mi dost sympatický a myslím, že i přes jeho stinnou stránku - zmatenou a chaotickou, bychom si docela rozuměli. 

Příběh však vypráví hlavní hrdinka Abigail, na kterou mám podobný názor jako na jejího kolegu. Abigail patří k těm postavám, které jsou milé, příjemné, ale bez povšimnutí půjdete dál a nic vám nedají. Slečna Rooková mi je velmi sympatická a stejně jako u Jackabyho pociťuji různé shodnosti mezi našimi povahami. 

Nejvíce ze všeho jsem si zamilovala Jackabyho humor. Když to nikdo nečeká, on řekne nějakou svoji vtipnou poznámku, která neměla být vtipná, a je to opravdu k popukání. Detektiv, ale neoplývá pouze humorem. V knize se občas setkáváme i s hlubokými myšlenkami, na které bychom za normálních okolností ani nepomysleli.

Detektiv velkou částí připomíná slavného Sherlocka Holmese. Oba mají charakteristické chování, mají své chytré asistenty, humor a samozřejmě jedinečné myšlení. Jedna věc, ve které se však tito dva hrdinové půlí je nadpřirozeno. V této sekci je Jackaby spíše po Doktoru Who.











Pokud si knihu chcete pořídit hlavně kvůli detektivnímu vyšetřování, tak nedoporučuji, nýbrž to v knize nestojí za nic☺. Já osobně detektivní příběhy nevyhledávám a Jackabyho jsem brala jako YA fantasy román. Zklamaná nejsem vůbec, spíše mám z této knihy velmi příjemný pocit. 

Na konec musím pochválit mladého amerického autora Williama Rittera, protože jen málokdy se stává, že prvotiny nesou takový úspěch, jako právě Jackaby. Beastly bones je druhá Ritterova kniha a myslím si, že bude navazovat na Jackabyho (kéž by☺).



Knihu Jackaby od Williama Rittera si můžete zakoupit u Martinusáků, zde
Právě teď je ve slevě 12%.
Nemohu se dočkat pokračování☺.



Četli jste už Jackabyho?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

17 komentářů

  1. Já už mám Jackabyho nějakou dobu zarezervovaného v knihovně a napjatě čekám, kdy se uvolní. Ani já nevyhledávám detektivní příběhy, příliš nemusím ani zmiňované dva vyšetřovatele, ale na knize mě zaujal právě vychvalovaný humor a fantasy stránka. A taky mě samozřejmě zaujala obálka, to se musí nechat.
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 😊😊 Tak Ti mohu ujasnit, že Tě nezklame. Pak mi napiš, jak se Ti líbila! ☺

      Vymazat
  2. Další z pochvalných recenzí :) Jackabyho jsem si tento měsíc pořídila, takže se na něj v brzké době taky chystám. Doufám jen, že budu stejně nadšená, jako většina ostatních :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ☺😊 Věřím, žr se Ti bude líbit ☺. Jackaby je ta postava, kterou si zamiluješ 😀☺. Taky se měj krásné ☺.

      Vymazat
  3. Pamatuji se na prosinec, kdy jsem se modlila, že jí dostanu v Knihobitovi a ono nic. Od té doby po ní mé srdce již netoužilo a netouží neboť mě nebaví ani Sherlock ani Doctor Who :) Skvělý článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 😊☺ Děkuji Ti ♡. Mě se Sherlock ani Doctor nelíbí kvůli detektivkám, ale kvůli jejich myšlení a image. Detektivky vůbec nejsou můj šálek ☺😀.

      Vymazat
  4. Až na ten začátek velice připomínající Holmese a Watsona, tak to bylo moc pěkné čtení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ☺😊 Musím vřele souhlasit ☺. Atmosféra v knize je nezapomenutelná.

      Vymazat
  5. Loving your blog <3
    Would you like to follow each other on gfc & fb? If you follow,let me know, i will follow back =))

    http://beautorgeousworld.blogspot.com/
    https://www.facebook.com/BeautorgeousWorld/

    OdpovědětVymazat
  6. Hello!:) Nice blog! would you like to follow each other via GFC?? let me know and I follow you back :)
    http://kreconowlosaa.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Jackaby je poslední dobou velmi diskutovanou knihou a ani se nedivím, recenze jsou vskutku pozitivní :) Knížku bych si ráda přečetla, ale bojím se, že to nebude můj šálek kávy. Příběhy na motiv Sherlocka mi nevadí, ale Doctorem Whoem si zas tak moc jistá nejsem :/
    PS: Máš boží blog :o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) To záleží na každém z nás, ale já bych to pojala tak, že když se spojí Sherlock a Doctor vznikne z toho úplně nová osobnost, třeba jako Jackaby. Jak píši, myslím, že z Doctora Who je tam hlavně to nadpřirozeno. Brala bych to tak, že je Jackaby Sherlockovo a Doctorovo imaginární dítě :) :D Sice směšné, ale přirovnání to je. ☺☺😀

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+