Austenland - Shannon Hale

17:32

Už ve čtvrtek jsem dočetla knihu Austenland, kterou jsem si půjčila ve školní knihovně. Pod titulem stál ještě menší název Láska podle Jane Austenové. Od Jane Austenové jsem doposud nic nečetla, ale mám v plánu přečíst Pýchu a předsudek. No, ale to odbíhám od tématu. Když tam stálo, že je to láska podle J. Austenové, tak jsem si asi myslela, že to bude za něco stát. 

Autor: Shannon Hale
Originál: Austenland
Vydání: vázaná s přebalem, 199 stran
Nakladatelství: Argo, 2007

Anotace: Mladé Newyorčance jménem Jane se v lásce nedaří, žádný muž jí není dost dobrý, a to proto, že je zamilovaná do oblíbeného horce Colina Firtha, hlavně v jeho roli pana Darcyho v televizní seriálové adaptaci Pýchy a předsudku. Když se jí však poštěstí dostat se na brigádu do Anglie do jakéhosi "tábora" fanynek románů Jane Austenové, najednou zjistí, že její představy o romantickém hrdinovi se až nebezpečně stávají skutečností. Najde si nakonec pana Darcyho jako románová Elizabeth, nebo celý ten vyfantazírovaný svět pošle na onen svět?

Zdroj
Na tuhle knihu jsem přečetla spoustu kladných recenzí a komentářů, což vůbec nechápu. U mě se kniha se stala naprostým propadákem. Autorka se sice snažila co nejlépe napsat příběh na motivy Austenové, ale zdá se mi to nebo si s tím tolik nevyhrála? Číst tuto knihu mi přišlo zbytečné, ale přelouskala jsem ji, protože jsem čekala nějaké to 'WoW', nějaký ten zvrat v příběhu, u kterého by nebylo tak jasné, jak příběh skončí. Bohužel to nepřišlo. Kniha totiž skončila přesně tak, jak by si každý myslel. 

Občas jsem se sice zasmála, ale že by mne to nějak vzalo? Vůbec. Je to kniha, ke které se už nikdy nechci vrátit. Vím, že byla asi napsána pro pobavení, ale myslím, že historické romány od Austenové zesměšňuje. Odrazuje mladé čtenáře od čtení knih Austenové. 
Ještě ten den, co jsem Austenland dočetla, jsem si pustila i stejnojmenný film. Znovu jsem příběhu dávala naděje a přikládala své velkorysé pochopení, ale ne. Kdybych nevěděla, že to je samostatný film, tak bych si myslela, že se někdo pomátl a natočil parodii k Pýše a předsudku, což si myslím, že se nehodí.

Ale abych tu nevytahovala jen negativa, tak přidáme těch pár pozitiv, které mě překvapila. Jedno z nich je vtip. Kdyby kniha nebyla psána s humorem, tak přečtu první stránku a končím. Austenland se od Pýchy a předsudku také lišil tím, že z hlavní hrdinky Jane udělali ubohou a hloupou fanynku Anglie v 19. století, protože když to srovnáte, tak v Píše a předsudku je Elizabeth naštěstí chytrá a má důstojnost.

Doufám, že jsem Vám nevzala naději na tuto knihu, protože nejlépe uděláte, když si uděláte čas a na příběh si buď přečtete a nebo se podíváte na film. Nebylo by moudré, kdyby jste si mysleli, že je příběh naprosto špatný. Akorát se každému líbí něco jiného. Četli jste tuto knihu i vy? Viděli jste film? Líbila se Vám?






MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

5 komentářů

  1. Austenland jsem viděla a byla to prostě hrozná kravina. Tvoje recenze je hezká, jsi upřímná;)*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem ráda, že se ti recenze líbila :)

      Vymazat
  2. Mě se ta kniha vcelku líbila. Ale ne každému sedne.

    OdpovědětVymazat
  3. Je hezké vidět, že dneska ještě někdo čte. Já se na to nedokážu soustředit, jsem ráda, když vůbec splácnu jeden článek dohromady.

    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+