Zůstaň se mnou - Gayle Formanová

16:59

Tohle je jedna z knih, která Vám něco dá. Nedá Vám skvělý dějový zážitek, ale dá Vám něco nepopsatelně důležitého. Něco, co nedovedu vysvětlit. Zanechá to stopu na Vašem myšlení, alespoň z části. Knihu mi poslalo nakladatelství YOLI, které převážně vydává young adulut knihy. 
Děkuji Vám, za poskytnutí recenzního výtisku, ještě jednou.





Autor: Gayle Formanová
Originál: If I stay
Vydání: Paperback
Nakladatelství: YOLI, 2015


Anotace: Talentovaná violoncellistka Mia si vždy myslela, že nejtěžším rozhodnutím jejího života bude volba, zda jít za hlasem svého srdce, jenž jí radí zůstat s Adamem, nebo se naplno věnovat druhé osudové lásce – hudbě –, protože to by znamenalo soustředit veškerou energii na studium na prestižní umělecké škole. Jednoho únorového rána se však všechno změní. Když se Mia po děsivé autonehodě probere, nic necítí. Vidí své mrtvé rodiče, těžce zraněného bratra – a nakonec samu sebe. Zatímco její tělo je v kómatu, ona sama může vidět a slyšet vše, co kolem děje. A najednou se musí rozhodovat, zda na tomto světě vlastně chce ještě zůstat, anebo zda o svůj život, který beztak visí na vlásku, bojovat přestane.


Máte rádi smutné knihy? Já je přímo zbožňuji. Jsem přesvědčena, že smutné knihy Vám něco dají. Tohle je případ této knihy. Ze začátku si člověk říká, že kniha asi nejspíš bude o nějaké holce, která má dokonalý život, ale zde se stáváme svědky toho, jak se z toho stane opak. Tato věta bude znít jak z obálky bestselleru, ale 
 je to neskutečně dojemný příběh. 

Když se člověk zamyslí nad tím, co by dělal, kdyby prožíval stejný příběh, tak celou knihu bere tak nějak jinak. Co byste dělali Vy,kdybyste byli na Miině místě? Vrátili byste se zpět při vědomí toho, že na Vás nebudou čekat rodiče ani sourozenci? Já nevím. 

Myslíte si, že může být pravda, to, že když jsme v bezvědomí, tak máme možnost volby? Kniha je natolik realistická, že bych tomu i věřila, ale myslím, že to je jen výplod autorčiny fantazie. Ale co já o tom mohu vědět?

Každý jistě usoudí, že v této knize nejde o epický děj, proto některým jedincům přijde nudná či nezajímavá, ale u mě to tak není. Je zajímavé číst ty Miiny pocity a to, co se v ní odehrává. Bohužel se dá skvěle předpovídat, co se stane, takže nečekejte žádné překvapení. 

S knihou na cestách poblíž rakouského
Hardeggu.
Pokud Vás kniha zaujala, tak právě vyšel stejnojmenný film, který jsem sice ještě neviděla, ale brzy ho shlédnu. Doufám, že film bude obsahovat alespoň polovinu skvělého obsahu jako kniha. Myslím, že by tato kniha neměla chybět v knihovně young adulut knihomola, ale mé uvážení je čistě teoretické. Mimo jiné Vás určitě potěší obálka knihy, která je naprosto dokonalá. 

Jak jste jistě očekávali, knihu Vám mohu jenom doporučit. V Česku již vyšel druhý díl této mini série Žít pro lásku, který se jmenuje Kam jsi odešla.  Věřím, že se Vám dnešní recenze líbila, a že knize dáte šanci.



Kniha si zasloužila 4 mimoně

Knihu lze zakoupit zde.



MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

8 komentářů

  1. Já knihu četla doslova jedním dechem, hned první vydání. Byla jsem tak zvědavá, jak se Mia rozhodně, že jsem ji zkrátka nemohla odložit. Je natolik tenoučká, že se bezproblému dá stihnout za jediný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) jsem ráda, že tě kniha zaujala stejně jako mě :)

      Vymazat
  2. Knížku jsem četla nějak před rokem a teď jak vydali druhý díl mám chuť si jí zase přečíst :D . Viděla jsem u film a ten ti můžu jenom doporučit, protože je vážně super! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhý díl plánuji také. Po filmu jsem se už také dívala a doufám, že si někdy udělám čas :)

      Vymazat
  3. Taky mám ráda smutné a dojemné knihy, sice se pak, pokud kniha byla opravdu dobrá, pár dní utápím v depresích, ale mám pocit, že to za to stojí :-) A taky se mi zdá, že mě takové knihy obohatí, často mám pocit, že se pak na život dívám úplně jinýma očima, alespoň na chvíli :-) No, asi po tomto titulu zapátrám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že si to nemyslím sama. Určitě tuto knihu doporučuji, sice je kratičká, ale stojí za to. :) Hezké svátky!

      Vymazat
  4. Tuto knihu jsem ještě nečetla, ale brzy to napravím. Yoli mám moc ráda, tak gratuluju k recenznímu výtisku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) A Zůstaň se mnou určitě doporučuji. Je to fakt krásná kniha. Film mě sice moc nenadchl, ale kniha je super.

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+