Dopisy na konec světa - Ava Dellaira

19:22



Autor: Ava Dellaira 
Vydání: Paperback
Originál: Love Letters to the Dead
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 272



Kdyby vám ve škole zadali úkol napsat dopis osobnosti, která zemřela, koho byste si vybrali vy? Napsali byste svému oblíbenému herci? Spisovateli? Nebo jako Laurel, v tomto příběhu, Kurtu Cobainovi? 


A teď znovu. Představte si, že vám zemřela sestra, odešla matka a váš život je roztříštěn na miliony kousků, které vás čím dál tím více pohlcují. Komu byste napsali dopis teď

Laurel žije ve svém vlastním světě, ve kterém by nikdo z nás nechtěl být. Tragické a depresivní myšlenky na osudný den, kdy nešťastnou náhodou zemřela její sestra, ji zcela pohlcují. Podíl na jejím ztroskotaném životě však nese i Laurelina matka, která ji raději nechala všemu na pospas a odjela prostě pryč. Laurel se snaží smířit se smrtí své sestry tím, že píše dopisy slavným lidem, jakožto například Kurtu Cobainovi, Amy Winehouse, Riveru Phoenixovi aj. V každičkém dopise cítíme, jak Laurel prochází těžkou změnou. Její srdce je čím dál více otevřenější. 

Dominantou celého Laureliného příběhu je přátelství. Na světě by měli být vždy lidé, kteří vás mají rádi, berou takové, jací opravdu jste a hlavně - důvěřují vám. I toto Laurel zakouší na vlastní kůži. Bude muset vystoupit z bezpečného stínu své sestry, která už ji dál neochrání a začít žít svůj vlastní život.  Je báječné číst o tom, jak vás přátelé vždy podrží a zastanou se vás.


I když v dnešním světě najdeme nespočetné množství knih, které mají stejný, či podobný motiv, tato kniha je přece jenom něčím zvláštní. Celý příběh se do vás zakousne a nechce pustit. Dlouho vás budou provázet myšlenky, které vyfilozofovala Laurel. Zkrátka si myslím, že i přes svůj tuctový podnět vám kniha něco dá, což je krásné.

Před čtením této úžasné knihy jsem si ani jedinkrát nepřečetla anotaci, tím víc jsem pak byla překvapena celým obsahem knihy. S formou jakou je tato kniha napsána jsem se doposud nesetkala. I přes to, že je psána dopisy, je neskutečně čtivá. Jediné mínus, které knize dávám je, že mě někdy až příliš nudily bezvýznamné dopisy. Těch ta ale nebylo mnoho. 

Knihu mohu jenom doporučit, protože je přínosné číst knihy, které vám něco dají, že ano? A přece jenom, není ta obálka nádherná

Knihu lze zakoupit v nakladatelství Yoli, zde.

Knize dávám 4 mimoně.


A vaše názory na tuto knihu? Četli jste Dopisy na konec světa? Zaujala vás recenze?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka


MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

10 komentářů

  1. Opravdu jsem se těšila na tvou recenzi, protože jsem knihu též četla...Myšlenku to má, ale prostě je tam na mě moc omáčky a děj skoro žádnej...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) děkuji, mě se kniha líbila, ale stejně s tebou musím sdílet názor na děj

      Vymazat
  2. Tahle kniha mě moc neláká. Podle mě se poslední dobou v YA knihách objevuje hlavně smrt a milostný trojúhelník. Přesně dvě věci, o kterých nechci číst. Nemám ráda depresivní knihy. Třeba Všechny malé zázraky jsou hezky napsané, ale jak to končí... to zazdilo celou knihu.

    Recenze je napsaná moc pěkně :). A o přátelství taky čtu ráda, ale veselejší knihy :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) děkuji :) Mě někdy přijde, že v YA knihách už ani nic jiného není :D A Všechny malé zázraky se chystám číst :)

      Vymazat
  3. Hrozn mě u knížky zaujal název a obal. Snad si ji někdy přečtu :)
    http://thereviewsforbooks.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem na blogspotu teprve druhý den a jsem hrozně moc nadšena z toho jaké blogy nacházím !! Hlavně nevěřím svým očím, kolik je tady knihomolů :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Jéé díky moc! :) Knihomolové v obyčejném světě nemají moc pozornosti, tak ještě že existuje blogspot :D

      Vymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+