Lazy sunday #7

17:28


Konečně po dlouhé době bych vás všechny, co právě čtete tento článek, ráda přivítala u mého sedmého Lazy sunday. Všimla jsem si, že jsem minulou neděli článek nevydala. Pravda je taková, že jsem ho měla napsaný, ale po delším uvážení jsem přišla na to, že je až moc kontroverzní

Jak jste si jistě všimli, že na mém blogu probíhá giveaway. Soutěžíme v ní o dvě krásné knihy, které bude mít to štěstí jeden z vás na začátku února vyhrát. Další dobrá zpráva, kterou pro vás mám je, že jakmile skončí giveaway o knihy, hned začne další giveaway o něco jiného. Což vám teď neřeknu, protože je to překvapení! ♥♥♥
Pokud jste se ještě nezapojili, GA najdete ZDE.


V dnešním článku bych s vámi ráda probrala pro mě velmi aktuální téma. Jedná se o volbu střední školy a povolání. Jak jistě víte - je mi 15 a chodím do 9. třídy. Do 15. března se musím najisto rozhodnout, kam mám jít. Problémem je, že jsem stále ještě nejistá s mým výběrem, Matematika mě nebaví, tudíž nechci jít studovat průmyslovku. Krve se bojím, tím pádem by bylo šílenství jít na zdravotní školu. Myslím si, že na tříleté obory /doufám/ mám až moc dobré známky. Jak jste jistě vydedukovali, zbývá jediné. Jediná naděje, kterou mám je gymnázium

Miluji literaturu, učení jazyků, přírodopis a celkově humanitní vědy. Dále ráda cestuji, čtu, fotím, píši, kreslím, chodím do přírody a občas ráda i sportuji. Přijde mi, že s těmito zájmy pro mne neexistuje střední škola, která by mě zaujala. Nedokážu si představit, že bych se mohla věnovat pouze jedné věci. Pouze jeden talent rozvíjet a zbytek nechat  bez podpory.


Nebojím se, že bych se na gymnázium nedostala, ale mám strach z toho, co ze mě bude za ty 4 roky. Stát se může cokoli. Co když, nebudu chtít jít na vysokou školu? Co když, moje rodina nebude mít dostatek financí na moji vysokou školu? Zaměstná mě někdo s gymnáziem? Ach, to je dilema

Zkrátka - jsem přesvědčena že gymnázium má jisté výhody a rizika, ale risk je zisk.  Jednou bych chtěla dělat to, co mě baví. Nemohla bych žít s tím, že to, co dělám mě nijak nenaplňuje
A druhá věc je, že nevím co bych chtěla jednou dělat.



Vy už jste si svým výběrem školy jistí? Nějaké rady pro mě by nebyly? 
Líbil se ti dnešní článek? Staň se pravidelným čtenářem a nic ti neunikne! ♥

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

14 komentářů

  1. Hele, gymplem podle mě nic nezkazíš. Máš tam úplně všechny obory a na nic se nemusíš zaměřovat (pro mě je to nevýhoda, ale jestli tě baví tolik věcí, určitě ti to vadit nebude) a určitě po maturitě nějakou práci najdeš, to podle mě nezáleží na škole, ale na schopnostech. ;)

    Hodně štěstí u přijímaček. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Děkuji za komentář, který neobsahuje jen kritiku gymplů :D :) Ne fakt jsem ráda, že to má i pozitiva :) Mimochodem... skvělý blog :)

      Vymazat
  2. Jsem take v 9. a také se rozhoduji, kam jít. I když, já už vlastně vím kam. :) Baví mě psaní a čtení, ale čeština (jako předmět) ne, takže žurnalistika ani nic takového fakt není pro mě. Také ráda cestuju a mám ráda jazyky. Nakonec jsem se rozhodla pro ekonomku se zaměřením na jazyky, přičemž bych teda měla místo klasických 2 jazyků 3. Sice je na ekonomce také matika, ekonomie, účetníctví a další tyhle strašáci, ale snad to zvládnu. Na gympl nechci, protože bych se tam učila úplně všechno, bez nějakého zaměření a pak bych stoprocentně musela na vysokou, což to učení všeho ještě tak obsáhle se mi moc nechce... :)
    U mě v úvahu připadal ještě obor cestovní ruch, protože ráda cestuju. Jenže když lidé studují cestovní ruch, tak pak většinou sedí v cestovní kanceláři na zadku, což se mi taky nechce. A nebo ještě gastronomie s tím, že se na těchto školách také hodně cestuje. Ale zase lidi se tam vlastně učí pracovat v kuchyni nebo obsluhovat-to se mi taky nechce. :D
    Takže vlastně pro mě je obchodní akademi/ekonomka skvělá volba, protože jsou tam jazyky a budu mít střední školu se zaměřením, z kterého se teoretický dá dělat skoro všechno, o co bych já stála :D
    No já každopádně doufám, že jednou budu mít práci takovou, aby mě bavila, abych cestovala, stále psala blog a stále fotila :D A samozřejmě sportovala. :D
    DENYII
    Heh, snad tohoto rozhodnutí nebudu litovat. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mám úplně stejné dilema s tím, že nevím co chci dělat i když já už na gympl chodím. Nemůžu ale říct, že jsem byla v podobné situaci, protože jsem nešla až z deváté třídy, ale přestupovala jsem už dřív :) . Pokud si nejsi jistá tak je toto asi nejlepší volba :) . Hodně štěstí s rozhodováním a hlavně u přímaček :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Děkuji moc za povzbuzení :) Nedokážu si ani představit, kam jinam bych šla :) :D

      Vymazat
  4. Já jsem chodila na Obchodní akademii a teď jsem za to ráda, protože už mám nějaké zaměření, myslím že je to fajn výhoda, protože pokud třeba nebudeš chtít jít na vysokou už máš větší šanci sehnat práci nebo brigádu v konkrétním oboru. Ale rozhodování je těžké to věřím, ale neboj ať se rozhodneš jakkoli určitě to bude super!
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Děkuji moc za názor :) O obchodce jsem uvažovala taky, ale je tam to ale.. :D :) V sehnání práce nebo brigády je to určitě plus, ale nejsem si jistá, jestli by mě to bavilo natolik, abych v tom oboru chtěla jednou pracovat :D :)

      Vymazat
  5. Hele gympl není až tak strašnej(zvládám ho už 8 ročník), akorát je na prd že s ním nic nejsi no... Mě osobně to nevadí, protože se tak nějak na vejšku těším a mám vybranej obor, kterej by mě v 9. třídě vůbec nenapadl.. ;) gympl prostě tak nějak oddaluje výběr zaměření, což si myslím je na jednu stranu i dobře, jelikož teď má člověk víc zkušeností a přemýšlí víc dospěle..
    Zmiňuješ tu průmyslovku a zdrávku, myslím že bys mohla zvážit ještě třeba obchodku nebo nějakou uměleckou školu (u nás se takový říká keramka a učí se tak jak kreslení tak fotografie a i něco s textilem - což by nemuselo být až tak špatný, podle toho co jsi řekla, že tě baví), ale taky problém je jestli nějakou takovou školu ve svém okolí máš..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za skvělý komentář! S tím gymplem s tebou naprosto souhlasím :) No a to je další věc.. mě to baví, ale necítím se, že bych v tom byla bůhvíjak extra. Je to jenom koníček a nevěřím, že bych se tím uživila. Nápad moc pěkný, ale opravdu nevím, jestli by to nebylo ještě horší než gympl :/ :) ale stejně moc děkuji ♥

      Vymazat
  6. Ahoj Mimozemšťanko, taky se připojím do diskuze jako už "produkt" úplně stejného rozhodování, o kterém jsem pár dní zpátky taky psala na svém blogu: http://poskoleaztracena.blogspot.cz/2016/01/jak-jsem-si-vybirala-vysokou-skolu.html
    Já mám vlastně úplně stejné zájmy, jako Ty, a v Tvém věku sjem stála před úplně stejným rozhodováním. Nicméně jsem si, dnes už si zpětně říkám, vybrala špatně. Z Tvých zájmů, myslím, vyplývají dvě možnosti. Gympl a peďák - přičemž na peďáku můžeš jít na liceum, který je zcela srovnatelný s úrovní i obsahem získaných vědomostí jako gympl. Výhodu má liceum v tom, že když po SŠ nebudeš chtít/moci jít na VŠ, máš už přece jenom o něco vyhraněnější specializaci. Učit přímo nebudeš moct, ale budeš moci dělat v jiných pedagogických oborech (družinářka, pedagog volného času, učení jazyků etc). S gymplem je to opravdu spíše jen jednosměrná cesta. Nicméně to je jen můj pohled a konečný rozhodnutí by mělo jít z tebe, je dobře, že nad tím takhle přemýšlíš.
    Hodně štěstí u přijímaček!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) díky moc za přispění dalšího názoru, moc si toho vážím. O peďáku jsem již také přemýšlela, ale jelikož jsem nejmladší z naší rodiny, tak jsem nikdy neměla k dětem takový vztah, jako někdo jiný... Když jsem byla malá, tak jsem chtěla být učitelkou, ale po těch letech zpátky si říkám, jak jsem to mohla jen vypustit z pusy :D :/ No, zkrátka, jak jsem psala v článku, chtěla bych dělat to, co mě baví, i když je to v dnešním světě těžko uskutečnitelné, tak se o to stejně budu pořád pokoušet. Strašně moc ti děkuji za objektivní názor. ♥ A na blog jsem se dívala a je nádherný, zamilovala jsem se do něj! :) Tedy.. do tvého stylu psaní:) ♥

      Vymazat
  7. Studuji druhým rokem na VŠ a upřímně Ti můžu říct, aby sis nevybírala školu podle toho, co Tě baví. Protože Tvá představa o tom, co se tam budeš učit a jak Tě to tam bude bavit, bude vždycky mylná. T celého srdce miluji zvířata a rostliny. Šla jsem na SŠ veterinární. Doufala jsem, že nás naučí zvířatům pomáhat. Místo toho to byla spíše řezničina a otupování citů. Přesto jsem ráda, že jsem tam šla - měla jsem od školy zaplacený řidičák (platila jsem jen závěrečky, takže mám řidičák za 700 Kč), mohu rovnou pracovat bez VŠ (jako veterinární technik) a to podle mě strašně moc znamená. když jsem byla v 9. třídě, tak jsem říkala, jak půjdu na vysokou abych měla alespoň Mgr/Ing atd. Po 4 letech na SŠ jsem měla učení plné zuby. A teď na VŠ je taková buzerace, jako nikde předtím. Doufám, že to doklepu na toho Bc. a pak asi končím. Za ty nervy to fakt nestojí.

    Co se týče Gymplu - když půjdeš na VŠ, budeš mít docela výhodu (upřednostňují gympláky), ale pokud ne, tak máš sakra nevýhodu. V dnešní době maturita je hodně málo a to že máš gympl žádného zaměstnavetle neohromí.

    A rozhodně nikdo netvrdí, že musíš zůstat v tom oboru, jaký jsi vystudovaná. Život je o možnostech a příležitostech. A žádná VŠ Tě na realitu nepřipraví - na VŠ chodíš jenom proto, aby měli plat Tví učitelé, a aby jsi Ty měla jednou nějaký ,,papír", který dokazuje, že jsi ,,něco". Ale jestli Tě něco opravdu zajímá a baví, tak to je o samostudiu ;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za tvůj názor. Samozřejmě, že vím, že v něčem máš pravdu, ale něco vidím jinak. Myslím, že člověk by měl přece jenom dělat a jít zatím, co ho baví. Jedině tak bude jednou šťastný. Jak jsem psala, vím, že gympl má rizika, ale risk je zisk... Děkuji za tvůj komentář ♥

      Vymazat
  8. Byla jsem na tom podobně a musím říct, že jsem fakt ráda, že jsem šla na gympl. Dostala jsem nový rozhled, skvěle se mi utřídily myšlenky a vážně hodně mi to dalo... Otevřela jsem oči novým možnostem s snům. :)
    Hodně štěstí! :)

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+