Pýcha a předsudek - Jane Austen | TOP 1

17:04


Autor: Jane Austen
Originál: Pride and prejudice
Vydání: Pevná vazba
Nakladatelství: Knihy Omega
Počet stran: 368


Stále se nemohu nabažit krásou této knihy. Již od začátku jsem věděla, že je to jedna z nejúspěšnějších knih na světě, proto jsem ani v nejmenším nepochybovala, že by se mi nelíbila. Traduje se, že knihy, které už několik set let dobývají srdce čtenářů, by si měl každý alespoň jednou v životě přečíst. Já s tímto tvrzením souhlasím více, než kdokoli jiný, protože jsem zastánce klasické literatury. Slovy nedokážu popsat, jak jsem si knihu vychutnala.


Někteří si myslí, že Pýcha a předsudek je jen o dobovém způsobu sňatků, neboli jinými slovy, jak matka potřebuje dobře provdat svých pět dcer. Je to hloupost poslechnout tento naivní názor. Příběh v sobě skrývá něco individuálního, co musíme objevit sami. V této knize jsme svědky boje proti sňatku z rozumu. Pro ty, co nemají ani potuchy, co to znamená, tak se jedná o vkročení do svazku manželského z donucení (třeba kvůli majetku). 

„Ohlížej se nazpět jen tehdy, přináší-li ti to potěšení.“


Dovoluji si pronést můj osobní názor na Elizabethiny sestry. Myslím, že se všechny kromě Jane a již zmiňované Lizzy chovaly naprosto jako afektované husy. Díkybohu dvě nejstarší sestry těchto příšerných vlastností byly ušetřeny. A kdyby nedejbože nebyly, tak by asi Pýcha a předsudek nebylo celosvětově známé dílo.

Zde se musím přiznat, že jsem využila svojí náklonnosti k vážné hudbě. Věřte mi, že ať vám dám radu jakoukoli, tato, si dovolím říci, je nepostradatelná. Kombinace Pýchy a předsudku a Beethovena dělá opravdové divy. Když jsem dlouhé zimní večery trávila čtením (jak jinak), tak mi tato hudba dovolila se do příběhu z  první poloviny 19. století vžít. A tak, jsem tento překrásný příběh nepřečetla, ale zhltala


K tomu, aby se kniha v mém žebříčku stala bestsellerem číslo 1, nepotřebuje originální zápletku ani jiné zvláštnosti. Ale ten styl slov vycházejících z pera Austenové, je svojí prostotou půvabný. Je to také jedna z knih, kvůli které si ženy a dívky pro své ideální partnery nastavily velmi vysoká měřítka. Já jsem asi jedna z nich. Nevím, zda toho mám litovat, ale za toto rozhodnutí jsem ráda. 

„Nevadila by mi jeho ješitnost, kdyby nezradil tu mou.“


Díky Knihám Omega jsem našla svoji knihu, která se automaticky bez jakýchkoli debat zařadila v mém knižním žebříčku na TOP 1! Právě jsem knihu dočetla, takže jsem se vám snažila alespoň z části nastínit pocity, emoce a zážitky, které ve mě toto dílo vyvolalo.

Kniha si bezesporu zaslouží plný počet 

Pokud jste se stejně jak já zamilovali do obsahu a obálky Pýchy a předsudku, tak knihu vřele doporučuji koupit u nakladatelství Knihy Omega. Dílo mi přišlo brzy a já tak mohla započít moji cestu nalezení TOP 1 knihy. Jsem velmi ráda, že mi tato kniha přišla do cesty.

Knihu lze zakoupit zde
Knihu Pýcha a Předsudek zakoupíte v knihkupectvích Knihy Dobrovský.
Logo

Miluji klasickou literaturu. Je to krásná literatura, utvrzující ve mne pravdu, že tehdejší spisovatelé měli rozum a cit.

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

9 komentářů

  1. Četla jsem k maturitě :) Líbila se mi moc :)
    Ginger

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Já ji četla jen tak a je krásná :)

      Vymazat
  2. Knížku jsem taky kdysi četla a líbila se mi moc. Moc pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Děkuji moc! :) Ani nevíš, jak mě tyto komenty těší :3

      Vymazat
  3. krásny príbeh, a film je tiež vydarený :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano :3 Film se moc povedl ♡♡ A to prostředí je okouzlující :3

      Vymazat
  4. Já teda viděla jenom film, protože klasiku zrovna nečtu :) Ten design blogu je perfektní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ♡♡♡ Film je nádherný ♡♡

      Vymazat
  5. Súhlasím, kniha je úžasná, radosť bolo ju čítať.

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+